חילולי השבת בירושלים

"המודיע" במאמר מערכת: "אילו היה רצון - פרצות רבות היו נסכרות"

בעוד "יתד נאמן" מתעלם לחלוטין מהפגנות השבת בירושלים, דווקא "המודיע" ו"המבשר" מדווחים כש"המודיע" אף מפרסם מאמר מערכת תחת הכותרת "הניחו לשמור על קדושת השבת" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות בירושלים (צילום: סלימאן ח'דר, פלאש 90)

בעוד העיתון "יתד נאמן" דווקא בוחר הבוקר (ראשון) להתעלם מהפגנת "העדה החרדית" כנגד חילולי השבת בירושלים (זאת על פי מדיניותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן המתנגד עקרונית לקיום הפגנות) הרי שדווקא בטאוני תנועת "אגודת ישראל" - "המודיע" ו"המבשר" מדווחים על ההפגנות.

"המבשר" מדווח על אלפים מבני ירושלים שהשתתפו בקבלת שבת המונית ברחובה של עיר במחאה על חילול השבת בעיר הקודש תוך ציון הפגנת העדה החרדית.

"המודיע" במקביל מדווח בכותרת בעמוד הראשון באופן כללי על כך שבבתי כנסיות בבתי מדרשות וברחובה של עיר העתירו בשבת המוני שומרי שבת למניעת הפרצות הכואבות המתרבות של חילולי השבת. "המודיע" אף מציין כי חילולי השבת נעשים על-ידי רודפי ממון תוך התעלמות או גיבוי של העירייה.

באורח נדיר מקדיש העיתון את מאמר המערכת לחילולי השבת בירושלים תחת הכותרת "הניחו לשמור על קדושת השבת".

"המודיע" כותב כי "עוד פירצה ועוד פירצה בחומת הקודש בעיר הקודש והמקדש ולבבות עם מקדשי שביעי נקרעים מצער. עיר הקודש והמקדש כלילת יופי שמצפה ומייחלת לבוא ציון גואל ולהשבת עטרת תפארתה ליושנה- סופגת מכה אחרי מכה עלבון אחרי עלבון כאשר יחידים מגובים במעש או בחוסר מעש של הרשויות בכלל והרשות המקומית בפרט גורמים כאן לחילולי שבת המוניים בראש כל חוצות".

בהמשך מאמר המערכת מכוון "המודיע" ישירות לניר ברקת וכותב: "ראש העיר בירושלים ועימו כל אותם גורמים במועצת העיר המקדמים או עומדים שאננים מול ריבוי חילולי השבת מנסים להסתתר תחת מעטה של חוקי עזר שהם מפרשים אותם כאוותם או אמתלות חוקיות אחרות. והרי אין ספק שאילו היה רצון אילו היתה קיימת הכרה שקדושת השבת יקרה לעם ישראל - פרצות רבות היו נסכרות, פרצות חדשות לא היו נפערות אבל הזילזול קיים ההתנכרות קיימת והתוצאה כואבת ומייסרת".

לסיום מצהיר העיתון החסידי כי "רבבות אלפי שומרי השבת בירושלים מצפים כי עיריית ירושלים וכל הגורמים האחראיים לאכיפת החוק לא יתנו את ידם לפגיעה בשבת ולא יסתתרו תחת מסווה או אמתלה של חוקי עזר ערוניים שיש המטים אותם כדי לחבל ולפגוע בקדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר