ראיון ל"כיכר השבת" • צפו

ברקת לציבור החרדי: "להרגיע את הרוחות, לא השתנה כלום"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בראיון ל"כיכר השבת" מדבר על פתיחת שנת הלימודים, על חילולי השבת בעיר ויחסיו עם החרדים ונציגי 'דגל' וקורא להרגעת הרוחות וחזרה לשיתופי פעולה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שלומי כהן, כיכר השבת)

ברקת מדבר: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מדבר בצהריים (ראשון) בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על חילולי השבת בעיר והמחלוקות שלו עם חברי המועצה החרדים כמו גם לפתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי.

בפתח הראיון מתייחס ראש העיר ברקת לגידול הטבעי במספר התלמידים החרדים בירושלים ואומר כי "זו זכות גדולה מאוד להיות ראש עיר של ירושלים, עיר הקודש. המגזר החרדי, וגם הממלכתי והלא יהודי בצמיחה, זה מראה על עתיד טוב יותר, אני יכול רק לברך על זה, לשמחתי הרבה אנחנו פותחים את השנה, בסך הכל, ברגל ימין".

שנת הלימודים נפתחה עם קצת מתיחות בינך לציבור החרדי, זה משפיע לרעה?

"ממש לא. תשמע, אני מחויב לכלל הציבורים. כל הילדים הם ילדיי. אנחנו משקיעים, במיוחד בשבוע האחרון, המון אנרגיה לפתוח את שנת הלימוד ברגל ימין".

ברקת פונה לציבור החרדי ואומר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקרוא לכולם, להרגיע את הרוחות. לא השתנה שום דבר במדיניות, בשותפות, לא השתנה שום דבר בסטטוס קוו שכולנו מחויבים לו. אני מבקש, בשביל שכולנו נהיה אחראים, להרגיע את התושבים, ולחיות ביחד, אין לנו חלופה טובה יותר".

יש פתרון או שהיחסים בינך לבין הנציגים החרדים ימשיכו להידרדר?

"אין שום סיבה בעולם שהוא יתדרדר, שום דבר חדש לא קרה. ההיפך, אנחנו הולכים להראות על הישגים משותפים בכל ממד. בכל מישור. אני דורש בתוקף מכולם, להירגע, ףחזור לשיתופי פעולה, לכולם".

ראש העיר, אתה אומר שאין חילולי שבת חדשים בעיר ירושלים?

"אני אומר שכל מה שקרוי במסגרת הסטטוס קוו, ואומר, אין מסחר, אין תחבורה ציבורית. היה ויש מקומות בילוי פתוחים בשבת, כולל בתי קלנוע, בקולנוע הזה - רב חן, עשרים שנה פתוח בתלפיות. החליט הבעלים הפרטי לסגור את המתקן הראשון ולעבור למתקן אחר. בדיוק כפי שחיינו במשותף שבתי הקולנוע היו ברב חן, בדיוק באותה צורה אנחנו צריכים להמשיך לחיות בשותפות".

בסיום השיחה מתייחס ברקת לקרע החמור שנוצר בינו לבין איש 'דגל התורה' במועצת העיר אליעזר ראוכברגר ואומר: "אני מוחה על ההתקפות האישיות. התקפות אישיות הן לא הוגנות, לא מבוססות, אני מבקש להפסיק את ההתקפות האישיות כלפיי, זה לא הוגן.

"רוב מוחלט של הציבור במגזר החרדי, כולל חברי המועצה במגזר החרדי יודעים את האמת. אני מבקש לחזור לשיתוף פעולה ולהפסיק עם ההתקפות האישיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר