תקיפת העיתונאים החרדים

ארגון העיתונאים פנה לארדן: "אלימות שפוגעת במישרין בציבור"

ארגון העיתונאים פנה במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בבקשה לבדוק את האירועים בהם הותקפו העיתונאים החרדים - שלומי כהן מ"כיכר השבת" ואלי שלזינגר מ"בחדרי חרדים" (ברנז'ה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר גלעד ארדן (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

תקיפת העיתונאים החרדים: ארגון העיתונאים פנה בצהריים (ראשון) במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארד ןבבקשה לבדוק את האירועים בהם הותקפו עיתונאים חרדים. הפניה מתייחסת לעיתונאים החרדים שלומי כהן מ"כיכר השבת" ואלי שלזינגר מ"בחדרי חרדים".

המכתב נשלח בהעתק למ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, פרקליט המדינה שי ניצן ונשיאת מועצת העיתונות.

במכתב שנשלח לשר ארדן נכתב כי "בהפגנה שנערכה ביום שישי בירושלים שוטר היכה את כתב הפלילים והמשטרה של אתר 'בחדרי חרדים' אלי שלזינגר, בעת שעמד לבדו על אי תנועה ומילא את תפקידו. שלזינגר ציין בפני השוטר שהתקרב אליו כי הוא עיתונאי, אך למרות זאת השוטר הדף אותו בחוזקה, קרע את חליפתו וקילל אותו".

"באותו יום, בהפגנה שגם נערכה בירושלים, שוטרים סילקו מזירת האירוע את צלם האתר 'כיכר השבת', שלומי כהן, ולא אפשרו לו לתעד את המתרחש. לא עזרה לכהן גם תעודת העיתונאי שהציג בפניהם", נכתב בפניית ארגון העתונאים.

לדבריהם: "אנו לא תופסים זאת רק כפגיעה אישית בעיתונאים אלו, בגופם ובחופש העיסוק שלהם, אלא רואים בכך גם אלימות שפוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום - מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת.

"לשיטתנו, כל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים וגינוי מפורש של התופעה מצד הממסד, היא לא תיפסק. לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר ושזכותו של הציבור לדעת תיפגע. אנו קוראים לך לנצל את סמכותך כדי לפעול לגיבוש נוהל מסודר ושקוף בנוגע ליחס לעיתונאים בעת מילוי תפקידם ולוודא כי הנהלים מבוצעים על ידי השוטרים בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר