צפו: כך חוסלה חוליית המחבלים בגבול סוריה

ארבעה חודשים לאחר חיסול חוליית המחבלים שהניחה מטענים בגבול סוריה, דובר צה"ל מפרסם את תיעוד החיסול. בתיעוד ניתן לראות את הארבעה מתקרבים לגדר ומחוסלים באמצעות טילים. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דו"צ , קריינות :לי עמרם-אילת - ynet. תמונת ארכיון: עופר צידון, פלאש 90)

ארבעה חודשים לאחר חיסול חוליית המחבלים שהניחה מטענים בגבול ישראל-סוריה בצפון רמת הגולן, דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) סרטון ובו תיעוד החיסול.

על פי צה"ל, בערב האירוע, ה-26 באפריל, קצת לאחר השעה 21:00 זיהו חיילים בתצפית ארבע דמויות מתקרבות לגדר הגבול עם ישראל, מצויידות בתיקי גב, שבדיעבד התברר כי הכילו ארבעה מטעני חבלה מסוג קלע. התצפיתניות של גדוד האיסוף "עיט" מעוצבת הבשן זיהו את המחבלים, שנשלחו על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, הקפיצו כוחות וכיוונו את כוח היירוט שפגע בהם.

מספר דקות לאחר מכן תקף צה"ל את החולייה עם מספר טילים מדוייקים. ארבעת המחבלים, דרוזים מהכפר הסורי חאדאר, חוסלו בזמן שניסו להניח את המטענים בשלושה מוקדים לאורך גדר הגבול.

בעקבות האירוע, צה"ל ערך תרגיל אוגדתי נרחב בו תורגלו תרחישים שונים בהם חדירה של עשרות מחבלים לכיוון מוצבי צה"ל ויישובי הגולן הסמוכים לגבול.

לדברי גורם בכיר בצה"ל, מי שעמד מאחורי ניסיון התקיפה היא איראן."רוב הפיגועים מדצמבר 2013 ברמת הגולן נגד ישראל בוצעו על ידי הכוונה, הדרכה, אמצעי לחימה ושילוח של האיראנים. להערכתנו הם ימשיכו בניסיונות אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר