חשיפת "כיכר השבת"

מנהל 'הישן' סירב לקבל תלמידות וזומן לשימוע במשרד החינוך

ל"כיכר השבת" נודע כי מנהל סמינר "הישן" בירושלים זומן לשימוע במשרד החינוך זאת בשל סירובו לקבל תלמידות ספרדיות ששובצו ללימודים במקום על ידי מחזיק תיק החינוך בעירייה (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: google maps)

חשיפת "כיכר השבת": מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך זימן לשימוע את מנהל סמינר "הישן" הרב ישראל לוין, זאת בעקבות סירובו לקבל עשרים ואחת בנות ספרדיות ששובצו ללימודים במקום על ידי סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך צביקה כהן.

ל"כיכר השבת" נודע כי במחלקת החינוך החרדי בעיריית ירושלים העבירו תלונה למשרד החינוך נגד סמינר הישן והעומד בראשו ישראל לוין, בטענה כי הוא מסרב לקבל כקבוע בחוק למעלה מעשרים בנות ספרדיות.

כזכור, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", צביקה כהן הורה על שיבוץ שלושים וחמש בנות בסמינר הישן אך מנהל הסמינר לוין הודיע לכהן כי השנה הוא מוריד את מספר התלמידות בכיתה מ-50 ל-40 בנות - מה שאומר שהסמינר יקבל כ-50 בנות פחות. 10 פחות בכל אחת מחמש הכיתות.

צביקה כהן רמז כי לדעתו הבנות לא התקבלו רק בגלל היותן ספרדיות אך לוין הכחיש ואמר כי הוא מגובה בהוראה של גדולי ישראל, כהן השיב כי הוא מגובה בדעתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן וזה הורה לו להלחם בכל הכוח נגד הסמינר אם יחליטו שלא לקבל את הבנות. לוין מצידו איים שאם יכפה עליו לקבל את הבנות הוא יסגור את הסמינר.

"אני מודיע חד משמעית" אמר צביקה כהן בשיחה עם "כיכר השבת": "הבנות הללו ילמדו בסמינר הישן, כל מה שאומרים שהסמינר ייסגר - הכל איומי סרק, אני לא נרתע מאיומים מהסוג הזה".

לדבריו: "למושג של אפליה אין מקום בעולם הזה, בוודאי לא בעיר שלנו. אני קורא לאנשים הנכבדים בסמינר 'הישן' ולרב ישראל לוין, שנכנס לתפקיד המנהל החדש - שלא יפול. אני מדגיש שאנחנו לא נוותר, חד משמעית. כל הסמינרים בירושלים משתפים פעולה - גם הוא יעשה את זה".

מנגד, הרב ישראל לוין הכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" שמדובר באפליה על רקע גזעני ואמר: "אני קיבלתי הוראה מגדולי ישראל שבנות מתקבלות לסמינר אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר, הם לא מוכנים לשמוע שבנות נכנסו לא על ידי ועדת הקבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר