המחדל המשטרתי במצעד

מסתמן: מפקד משטרת י-ם ניצב משה אדרי יינזף

ועדת הבדיקה שחקרה את המחדל המשטרתי החמור במצעד בי-ם, בו רצח ישי שליסל את שירה בנקי ופצע 6 נוספים, תמליץ על נזיפה למפקד המחוז ועל העברה של קצינים בכירים מתפקידם (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ישי שליסל לאחר הרצח. מחדל חמור של המשטרה (צילום: פלאש 90)

ועדת הבדיקה המשטרתית שחקרה את המחדל המשטרתי החמור במצעד בירושלים, בו הצליח ישי שליסל לרצוח את שירה בנקי ע"ה ולפצוע שישה נוספים, סיימה הערב (ראשון) את הבדיקה והגישה את הממצאים למ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו.

על פי המסתמן, הוועדה הטילה את האחריות למחדל על מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה צ'יקו אדרי, ועל מספר קצינים בכירים ממערך המודיעין והאבטחה.

הוועדה תמליץ ככל הנראה להגיש הערה חמורה או נזיפה נגד מפקד המחוז, ניצב אדרי, ולהעביר מתפקידם שלושה קציני מחוז בכירים.

כזכור, שליסל שוחרר מהכלא שבועות ספורים לפני המצעד, זאת לאחר שריצה 10 שנות מאסר על הדקירה במצעד בשנת 2005. מיד לאחר האירוע הוטחה במשטרה ביקורת חריפה על כך שהיו צריכים לדעת ולפעול בכדי ששליסל לא יוכל לבצע את זממו שוב, זאת במיוחד כאשר שליסל כבר הודיע מיד לאחר שחרורו כי בכוונתו לפעול שוב נגד המצעד.

על פי ממצאי ועדת הבדיקה, על הגורמים האחראיים הייתה חובה להתייחס למכתבים ולאיומים הפומביים שהשמיע שליסל עם שחרורו. את ההחלטה הוספית בנושא יקבלו מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. המסקנות המלאות יפורסמו רק לאחר שיועברו גם למשפחתה של שירה בנקי ע"ה ולמשפחות הפצועים באירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר