מחקר: משחק בטטריס מפחית את החשק לאכילה מוגזמת, עישון ושתיית אלכוהול

זוכרים אותו? הגרסה העתיקה והאהובה כל כך של הסמארטפון שכיכבה בשנות הילדות של רובנו - שבה לככב במחקר חדש הקובע כי משחק בטטריס מפחית את החשק לאכילה מוגזמת, עישון ושתיית אלכוהול (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מזדהים איתו? מסתבר שמשחק בטטריס משפר את הבריאות (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

פסיכולוגים מאוניברסיטאות פלימות' באנגליה וקווינסלנד באוסטרליה גילו כי משחק בטטריס, הגרסה העתיקה והאהובה כל כך של הסמארטפון שכיכבה בשנות הילדות של רובנו, עשויה לדכא התמכרויות ולהפחית את החשק לאכילה מוגזמת, עישון סיגריות ושתיית אלכוהול, כך לפי מחקר חדש שפרסמו בגיליון האחרון של כתב העת "התנהגויות התמכרותיות" (Addictive Behaviors).

המחקר, בראשות פרופסור ג'קי אנרייד, עקב אחר 31 משתתפים בני 18-27, אשר דיווחו במשך 7 פעמים ביום, לאורך שבעה ימים, על כל דחף מידי שהם מרגישים, באמצעות הודעת טקסט. וכן, היה עליהם לציין חשקים שהוציאו לפועל במהלך היום, גם אם לא חשו בדחף מקדים.

התשוקות נחלקו ל-30 אחוזים שרצו במזון או משקאות לא אלכוהוליים, 21% שדיווחו על רצון עז לקפה, סיגריות או אלכוהול ו-16 אחוזים דיווחו על חשק לשינה ממושכת, משחקי מחשב או בילוי עם חברים.

מתוך קבוצת הנחקרים, 15 אנשים נדרשו לשחק טטריס באפליקציה ייעודית באייפוד לפני ששלחו הודעה על רגש התשוקה. בתום המחקר, מצאו החוקרים כי אצל משתתפים ששיחקו בטטריס, חלה ירידה בדיווח על חשקים כמו אכילה, שינה או עישון, ונמצא כי רק 56 אחוזים דיווחו על דחפים לעומת 70 אחוזים בתחילת המחקר.

לדברי החוקרים, מאחר והטטריס מספק למשחק חוויית דמיון ומעסיקה את ההליכים החשיבתיים העוסקים בכך, ממילא אין מקום לרגשות תשוקה, כיוון שקשה לדמיין רצון בלתי מוחשי תוך כדי משחק בטטריס.

פרופסור אנדרייד אמרה כי יתכן וממצאי המחקר מצביעים על דרך חדשה ובלתי קונבנציונלית לגמילה או לפחות להפחתת דחפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר