בקרוב: נוהגים והילדים ברכב? לא תוכלו לעשן

הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל רזבוזוב מציעה לאסור על מבוגרים לעשן ברכב במידה ויש בו קטינים מתחת לגיל 16. נתפסתם מעשנים? קבלו קנס של 800 שקל. "נוגע לילדים של כולם" (בריאות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אם אתם נוהגים לעשן ברכב בנסיעה יחד עם הילדים, בקרוב תצטרכו כנראה להתחיל לחשוש משוטרי התנועה. הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) מציעה לאסור את העישון ברכבים כאשר נוסעים עם קטינים מתחת לגיל 16.

על פי הצעת החוק, ייאסר על הנהג ועל הנוסע על ידו לעשן בזמן שברכב נמצאים קטינים מתחת לגיל 16, כאשר במידה ונתפסתם מעשנים הקנס יעמוד על לא פחות מ-800 שקל.

ממשרדו של רזבוזוב נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי הצעת החוק, שכבר הוגשה, "מבוססת על מחקרים וחקיקה בעולם, לפיהם, המקומות בהם קטינים נמצאים הכי הרבה בסיבת עישון פסיבי, הם ברכב הפרטי".

"ח"כ רזבוזוב כבר הגיש הצעת חוק נוספת על איסור עישון בגני שעשועים בהם משחקים ילדים. הילדים לא יכולים לבקש ולדרוש שלא יעשנו על ידם. עם זאת, יש גבול עד כמה אפשר להתערב לאדם הפרטי ולכן החוק לא יחול על עישון בתוך בית בו נמצאים קטינים. דברים שנעשים בצורה קיצונית בדרך כלל לא נעשים, ובנוסף, אין ממש אפשרות לאכוף את החוק בבתים פרטיים".

עד כמה שהחוק נראה כהתערבות בוטה בחיי האזרחים, במדינות רבות בעולם כבר קיים חוק דומה, עם זאת, לא ברור עד כמה הוא נאכף - בקליפורניה, ארה"ב, עומד גיל הקטינים שנמצאים ברכב ובשל כך אוסרים עישון על 16, ביוטה 15, בארקנסו 14, בלואיזיאנה 13 בוורמונט 8, באוסטרליה, קנדה וקפריסין 16 ומטה.

לדברי רזבוזוב, "מדובר בקונצנזוס שנוגע לילדים של כולנו" ולכן החוק יעבור ללא בעיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר