פרושאור: לחקור התבטאות אנטישמית של נציגה ירדנית באו"ם

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קורא לחקור נציגה ירדנית בכירה באו"ם, שהתבטא באופן אנטישמי, ואמרה כי ישראל מבצעת טיהור אתני כמו בגרמניה הנאצית. "אנטישמיות מודרנית" (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פרושאור (צילום: מרק ישראל סלם - פלאש90)

עושים סוף לאנטישמיות: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שעתיד לסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים, דורש לחקור פקידה בכירה בירדן, שהתבטאה באנטישמיות ואמרה כי ישראל מבצעת "טיהור אתני" ברצועת עזה.

מדובר באחת הפקידות הבכירות, רימה חלאף, שתמכה במשט לרצועת עזה שהתקיים השנה, היא אזרחית ירדן ומכהנת כראש הוועדה הכלכלית חברתית של אזור אסיה.

השגריר נועד עם ראש מערך הביקורת הפנימית באו"ם, והבהיר כי ישראל לא תסבול אמירות כאלה וכי נדרשת חקירה בנושא.

בדיון באו"ם לפני ארבעה חודשים, היא ערכה השוואה מקוממת בין ישראל לגרמניה הנאצית. "ישראל היא מדינה יהודית, שמפרה בשיטתיות את זכויות המוסלמים והנוצרים, ומעוררת מחדש את הרעיון של מדינה אתנית, שגרם סבל אנושי שקשה לתאר במהלך המאה ה-20", אמרה.

זמן קצר לאחר מכן דרש שגריר ישראל באו"ם ממזכ"ל האו"ם לגנות אותה. "ההאשמה כי ישראל מבצעת טיהור אתני היא תמצית האנטישמיות המודרנית והיא אינה נסלחת בשום נסיבות".

"לגברת חלאף יש תואר ד"ר בניתוח מערכות, אבל בהחלט מגיע לה דוקטורט נוסף בכתיבה יוצרת. קיווינו שעמדות כמו שלה חלפו מן העולם", הוסיף.

עוד אמר כי "דברי הסתה אנטי ישראליים שנשמעים תחת חסות ארגון האומות המאוחדות, תוך שימוש במשאביו, זהו דבר בלתי נתפס. באמצעות הדמוניזציה שהיא עושה לישראל, חלאף מקדמת אג'נדה אישית, במקום להתעסק בעידוד פיתוח אזורי בעולם הערבי. ראוי שבכירים באו"ם יהוו דוגמה אישית ויקדמו ערכים של שלום, ולא יבטאו דעות קדומות ודברי הסתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר