טענות להפקעת מחירים

חרם על סופר פארם: "יותר זול לקנות בגרמניה ולשלוח בדואר"

"לקנות דיאודורנט בגרמניה, לארוז ולשלוח בדואר בינלאומי לישראל - יוצא יותר זול ללקוח מלרדת למטה לסניף סופר פארם": ברשת זועמים וקוראים לחרם צרכנים ענק נגד סופר פארם. הרשת ל"כיכר השבת": העומדים מאחורי היוזמה מכפישים משיקולי רווח (חדשות)

(צילום: משה שי, פלאש 90)

הגולשים זועמים על סופר פארם: יוזמה שמתחילה להתגלגל ברשתות החברתיות קוראת לחרם צרכנים ענק על רשת "סופר פארם", זאת בעקבות הפרשים לרעה במחירי המוצרים הנמכרים בישראל בהשוואה למוצרים דומים הנמכרים בגרמניה.

בעמוד הפייסבוק "עולים לברלין" שמעודד הגירה לברלין בעקבות יוקר הדיור והמחיה ונמנה על הקוראים לחרם, נכתב הצהריים כי "זה פשוט אבסורד, זה פשוט חלם. לקנות דיאודורנט בגרמניה, לעטוף אותו, לארוז אותו ולשלוח בדואר בינלאומי לישראל מרחק אלפי קילומטרים - יוצא יותר זול ללקוח מלרדת למטה לסניף סופר פארם הקרוב לבית".

מה אפשר לקנות בברלין במחיר של שני דיאוטורנטים בישראל? (מתוך סרטון שהופץ ביוטיוב)

"אמאלה! ככה בדרך כלל אנחנו מגיבים כשאנחנו פוגשים מישהו שיצא להתאוורר קצת בחו"ל וחוזר עם "שלל" של דיאודורנטים, אפטר שייבים או לקים במחירים שפויים" נכתב בעמוד. "בקרוב זה הולך להפסיק. אנחנו הולכים להכניע את סופר פארם, חברה שעושקת אותנו עם רווחים של מאות אחוזים על מוצרים רבים כל כך".

"אני יודע שסופר פארם מונופול ושלרבים מאיתנו אין ממש ברירה אחרת בקרבת ביתם" נכתב בפוסט, "אבל החרם הזה הוא חשוב". מטרת החרם, היא "הענשה וחינוך של חברה ששמה קצוץ על המצפן החברתי שלה. שגובה פרמייה מפחידה על כל מוצר. מדיאודורנטים ועד מוצרי תינוקות".

"זה תלוי רק בנו. במקום שהם יחנכו אותנו אם אם להתגלח או לא, אנחנו ניתן להם שיעור ביחס לאזרח וללקוח. מזמין כל אישה ואדם, ארגון חברתי ותנועה להצטרף למאבק שלנו נגד המונופול האלים - סופר פארם" מסתיים הפוסט שקורא להחרים את הרשת.

סניף של סופר פארם (צילום: משה שי, פלאש 90)

הסערה סביב סופר פארם התעוררה בעקבות תחקיר של התכנית "הכל כלול" עם סיוון כהן בערוץ 10 שהעלה פערים גדולים במוצרי טואלטיקה בין המחירים בארץ לשאר העולם. בין היתר עלה כי מוצר שעולה בישראל כשבעים וחמישה שקלים - עולה בברלין כשמונה עשר שקלים בלבד.

"לצרכנים בישראל נמאס לראות את הפערים הגדולים האלה, ובעקבות השידור אצלנו החלה מחאה נגד רשת סופר פארם" נכתב בעמוד הפייסבוק של התכנית לצד סרטון שהציג מה ניתן לקנות בברלין במחיר של שני דיאודורנטים בסופר פארם.

סופר פארם: הכפשות נגד הרשת משיקולי רווח

מסופר פארם נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מן הראוי כי ציבור הצרכנים יהיה מודע לעובדה כי מנהלי עמוד 'עולים לברלין' פועלים על מנת להכפיש את רשת סופר-פארם מתוך שיקולי רווח. זאת משום שנודע לרשת כי מנהלי העמוד עתידים להקים בימים הקרובים חנות מקוונת לרכישת מוצרי קוסמטיקה".

"לעצם סוגיית פערי המחיר, הרי שהמוצרים בסופר-פארם נקבעים בהתאם למחירים בהם הרשת קונה את המוצרים לצד פרמטרים נוספים. הרשת קונה בישראל את מוצרי הספקים הבינלאומיים כגון ליסטרין, גרנייה ועוד בכ-50 אחוז יותר לעומת המחירים בהם היא קונה אותם בפולין".

"כמו כן, גם בגרמניה המחירים לקמעונאים נמוכים בהרבה. יחד עם זאת סופר-פארם מציעה ללקוחותיה מבצעים והטבות בתדירות גבוהה וכן מחירים תחרותיים ואטרקטיביים תחת המותג לייף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר