יש לכם סיכוי לחלות בסרטן? בדיקה תחשוף 15 שנה מראש

פיתוח ישראלי חדשני ימנע "הפתעות" ויצליח לחשוף האם יש לכם נטייה גנטית ללקות במגוון מחלות סרטן - 15 שנה מראש לפני התפרצותן. איך זה עובד והיכן ניתן לעבור את הבדיקה? (בריאות)

האם תחלו בסרטן? בדיקה תחשוף 15 שנה מראש (צילום: shutterstock)

אחוז לא מבוטל מכלל האוכלוסייה קשור למישהו שמת או איבד את איכות חייו כתוצאה ממחלת הסרטן. האם גם לכם יש סיכוי לחלות? מכשיר חדשני, פרי פיתוח ישראלי, יוכל לאתר נטיות גנטיות ללקות במגוון מחלות סרטן,

הפיתוח, לו אחראיות מעבדות גליל גנטיק GGA בקצרין, יזהה נטייה לסרטן באמצעות בדיקות מיוחדות, עד 15 שנה לפני התפרצות התסמינים הראשונים.

בימים אלה הבדיקה מיושמת במספר בתי חולים בארץ. למעשה, כל אחד יכול לפנות לרופא אונקולוג מומחה שיפנה אותו לבדיקה, במסגרתה תילקח מהמטופל דגימת רוק או דם. הדגימה תיסרק במעבדות בקצרין, המכשיר יעבור על 12-66 גנים ויאתר מוטציות העלולות להתפתח לסוגי סרטן שונים, כמו סרטן נשים, סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס, הלבלב והעור.

תהליך הניתוח הגנטי לוקח 5 עד 7 שבועות, בסופם תישלח התשובה לאונקולוג שיסביר למטופל את התוצאות ויעניק לו ייעוץ רפואי, במקרה הצורך.

במידה ואכן התקבלו תוצאות חיוביות, הרופא המטפל יוכל להבין טוב יותר את מאפייני המחלה, להתאים את הטיפול ואף להפנות את המטופל לטיפולים מונעים.

הבדיקה מתבצעת באופן פרטי ואיננה חלק מסל הבריאות, ומחירה נע בין 6,000 ל-7,500 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר