ההורים יוצאים למאבק

סרדינים שקופים: ילדים ערבים וחרדים יישארו בכיתות צפופות

רפורמת 'הכיתות הקטנות' של השר נפתלי בנט, לא תשפיע על עשרות אלפי תלמידים חרדים וערבים שימשיכו להידחס בכיתות צפופות. מוסדות ה"מוכר שאינו רשמי" יוצאים למאבק (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כיתת לימודים. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מנהלי בתי ספר רבים ברחבי הארץ נדהמו לקבל השבוע מכתב רשמי ממפקחת במשרד החינוך, בה היא מודיעה להם כי הם לא ייכללו ברפורמת "הכיתות הקטנות" עליה הכריז שר החינוך נפתלי בנט לפני כחודש.

במשרד החינוך רשומים מעל 80 אלף תלמידים המשתייכים לחינוך המוגדר "המוכר שאינו רשמי", ביניהם ילדים חרדים, מוסלמים ונוצרים. על פי התארגנות מתוכננת של פורום מיוחד של כל בתי הספר הללו, הורים חרדים, מוסלמים ונוצרים ישתפו פעולה במחאה מאורגנת על הצפיפות ותנאי הלימוד במוסדות החינוך ועל האפליה לכאורה של משרד החינוך בין ילד אחד לאחר.

אם לא יחול שינוי של רגע האחרון, בעוד כשבועיים בפתיחת שנת הלימודים ימשיכו 42 אלף תלמידים ערבים להצטופף בכיתות ולא ליהנות מתנאי הרפורמה של משרד החינוך. כמו גם 35 אלף תלמידים חרדים ועוד 7,500 ילדים הלומדים בבתי ספר דמוקרטיים ואנתרופוסופיים.

במכתב חריף ששלח יו"ר פורום המוכר שאינו רשמי דוד שרפר לשר החינוך בנט נכתב: "אני פונה אליך בשם עשרות אלפי ילדים ללא מסגרת פוליטית. אנא, עוד לא מאוחר לקבל החלטה אמיצה ששמה קץ לאפליה בין ילדים. במוסדות הללו מתמודדים כל העת עם אפליה תקציבית רבת שנים שהולכת ומחריפה. האם ילדים אלו לא זכאים ללמוד בכיתות צפופות פחות?".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר דוד שרפר כי השם שנבחר למאבק הוא "מחאת ילדים הפירורים". לדבריו, "אנו נתקלים בתופעה פסולה של אפליית ילדים, על רקע ההשתייכות שלהם לקהילות ומגזרים ללא גב פוליטי. לאורך שנים המדינה נותנת לילדים מקבוצות חזקות את כל העוגה, ולילדים שלנו היא משאירה רק פירורים".

"ההורים ומנהלי בתי הספר מסתכלים על כותרות העיתונים המבשרים על שחר חדש בחינוך בישראל בכיתות הלימוד החדשות בשנה הקרובה אודות להשקעה של חצי מיליארד ש"ח ועיניהם כלות. טרם יציאתם למאבק הם מביעים בפנינו תקווה כי המאבק יגיע מהר מאוד לאוזני השר בנט שלא ייתן שהאפליה היא זו שתפתח את שנת הלימודים הראשונה בכהונתו אלא יורה על הכללת כל המוסדות הללו".

המחאה נגד הצפיפות בכיתות, לפני כחודש (צילום: פלאש 90)

מנגד, טוענים גורמים חרדיים במשרד החינוך כי מרבית התלמידים החרדים נכללים ברפורמה של בנט. "התוכנית של שר השיכון חלה על מוסדות מעיין החינוך התורני ומוסדות החינוך העצמאי. היא לא חלה על תלמודי התורה הפרטיים אך שם ממילא מספר התלמידים בכיתה נמוך בדרך כלל".

עסקנים חרדיים נוספים טוענים כי "בסך הכל בנט פעל באופן הגון עם הציבור החרדי. לבוא ולומר שמפלים אותנו לרעה זה לא יהיה מוצדק. נכון שבמקרה של רפורמת הסרדינים יש בעיה אבל באופן כללי משרד החינוך קשוב לצורכי החינוך של המגזר ולכן אין טעם לצאת למאבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר