שינויים באט"ל: "חושבים הכי רחוק שאפשר"

התכנית הרב שנתית "גדעון", צפויה להפוך את אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה של צה"ל ליעיל ומתקדם הרבה יותר עד שנת 2020, כך מעריכים בצה"ל. "אנחנו מבינים שהגיע הזמן לחשוב אחרת"

מישאל לוי | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

התכנית הרב שנתית "גדעון", צפויה להפוך את אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה של צה"ל ליעיל ומתקדם הרבה יותר עד שנת 2020, כך מעריכים בצה"ל. לפי הדיווח באתר צה"ל, התכנית מתמקדת באתגרים של שדה הקרב העתידי וכוללת רכישת אמצעים מתקדמים וניצול מחדש של הפלטפורמות הקיימות.

ראש ענף אימונים ותורה בחיל הלוגיסטיקה, סא"ל ערן, אמר לאתר כי "הרכבנו מפה של היכולות הקיימות כיום במשק הצבאי והאזרחי. אנחנו מבינים שהגיע הזמן לחשוב אחרת, התר"ש (תכנית רב שנתית) הנוכחי אפשר לנו לחשוב הכי רחוק שרק אפשר".

בין היתר דווח כי קציני חיל הלוגיסטיקה ביצעו הערכה של הצורך במערך לוגיסטי במלחמה עתידית, על בסיס לקחי מבצעים קודמים. שלושת חלקי התכנית הם: לוגיסטיקה צמודה לתמרון הקרקעי, לוגיסטיקה שחוברת לתמרון ולוגיסטיקה משלימה.

התכנית תוסיף בצורה משמעותית יכולות סחיבת משקלים כבדים על ידי הכוח בשטח לחימה כאשר בנוסף ירכוש צה"ל אמצעים חדשים שיאפשרו להעביר אספקה במהירות לכוחות בשטח וכלים לוגיסטיים שיתחברו לכלים מבצעיים.

סא"ל ערן הסביר כי: "אנחנו רוצים שהגדוד יהיה עצמאי יותר מבחינה לוגיסטית, ועל ידי זה שניתן לו עוד זמן לחימה מבחינת אמצעים - מזון, מים, דלק ותחמושת, נוכל להבטיח את זה. אנחנו נערכים לתרחישים הקשים ביותר. היינו צריכים לקחת את המערך הלוגיסטי ולהתאים אותו לאתגרים החדשים שנוצרו כדי שיהיה האפקטיבי ביותר".

התכנית לייעול המערך כוללת רכישת נגמ"ש מרכבה, חילוץ חדיש שמיועד לחילוץ רק"ם שנתקע בשטח הלחימה, והוכיח את יעילותו במהלך מבצע "צוק איתן" וכן ניצול מחדש של פלטפורמות בהם צה"ל כבר עושה שימוש. "אם ניקח לדוגמה את טנק המרכבה סימן 2, הבנו שאנחנו יכולים להשתמש בכלי הזה, שהוא ממוגן ובעל שטח גדול יחסית, כדי לפנות פצועים ולשנע אנשי אחזקה שיוכלו להיכנס לשטח ללא הפרעה. שינינו במעט את הרכב הכלי וכיום הוא יכול לפנות מספר פצועים בכל פעם" הסביר סא"ל ערן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר