"אין שינוי בסטטוס קוו"

עיריית ירושלים תקנוס מכולות הפתוחות בשבת

עיריית י-ם תטיל קנסות על מכולות באזור מרכז העיר הפותחות את שעריהן בשבת. העירייה: "אין שינוי בסטטוס קוו - בית קולנוע יהיה פתוח, מסחר לא". יוסי דייטש: "ברקת לא עושה לנו טובה" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
קיוסק (צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90)

בשבועות האחרונים עלה שוב המאבק על צביון השבת בעיר ירושלים. חלק מהציבור החרדי יצא אף להפגנות נגד פתיחת מקומות בילוי בעיר, זאת למרות שמדובר באזור חילוני שם פועלים ופעלו מתחמי בילוי בשבתות לאורך השנים.

כעת, גם בציבור החילוני זועמים על העירייה, זאת מאחר וראש העיר ניר ברקת החליט להטיל קנסות, ואף להוציא צווי סגירה, למכולות במרכז העיר הפועלות בשבתות וחגים, זאת על רקע החלטת בית המשפט העליון בנוגע לפתיחת המכולות בתל אביב. כך חשף לראשונה הערב העיתונאי החרדי מיכאל שמש בגלי צה"ל.

מדובר בסך הכל בכעשרה בתי עסק הפתוחים בשבתות במרכז העיר. בקרב הציבור החילוני זועמים כאמור על ההחלטה, ורואים בה כניעה לחרדים ו"מתנת פיוס" זאת על רקע פתיחת מתחם ה"יס פלנט" בשבתות.

אלא שבעירייה טוענים כי המהלך להטיל קנסות על המכולות במרכז העיר החל כבר לפני כתשעה חודשים והוא אמור לצאת לפועל בעוד כשבועיים, זאת ללא קשר לפתיחת ה"יס פלנט".

כידוע, בעוד שחוק העזר העירוני מתיר פעילות בילוי ותרבות בשבתות, פעילות מסחר דווקא אסורה על פי החוק. כאמור, מדובר בסך הכל בכעשרה בתי עסק במרכז העיר, כאשר מנגד, בתי מסחר באזורים אחרים בעיר דווקא "יהנו" מפחות אכיפה וקנסות של העירייה.

למרות דברי הגורמים בעירייה, על כך שההחלטה התקבלה כבר לפני כתשעה חודשים ואין קשר לפתיחת מתחם ה"יס פלנט" בשבתות והמחאה החרדית, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי העיתוי נראה חופף מדי לאירועים האחרונים במאבק על חילולי השבת בירושלים.

סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "עד שאנחנו לא נראה את בתי המסחר נסגרים ואת ראש העיר עומד בסיכומים אנחנו לא נשקוט. אני עדיין לא מאמין שזה ייצא אל הפועל, אלא רק כאשר אני אראה את בתי המסחר נסגרים".

דייטש הוסיף ואמר כי "ראש העיר לא עושה לנו טובה בזה שהוא סוגר את בתי המסחר במרכז העיר, הוא היה אמור לעשות את זה מזמן. אנחנו דיברנו איתו על זה עוד בקדנציה הקודמת ואז הוא לא עשה בעניין שום דבר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב קובעת כי על רשות מקומית חלה החובה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת. על כן הורה היועץ המשפטי לעירייה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה בשכונות עין כרם, תלפיות, עטרות ודרום-מערב העיר, השכונות החרדיות, קרית הלאום, הרובע היהודי וחלקים ממרכז העיר".

עוד נמסר מהעירייה: "יצוין כי הנושא אינו רלוונטי לשכונות הערביות בעיר. אין כל שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים, לפיו בשבת פועלים בעיר בתי קולנוע, מקומות בילוי ומסעדות וחל איסור על מסחר ותחבורה ציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר