פרסום ראשון

חדרה: הערב הצבעה על מתווה מוסכם לסגירת חנויות בשבת

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן, יביא הערב להצבעה במועצת העיר, מתווה מוסכם ל'חוק השבת' לפיו 95% מהחנויות יסגרו בשבת. הנציגים החרדים לא יצביעו בעד המתווה (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גונדלמן ונציגי ש"ס (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: המאבק על קדושת השבת בעיר חדרה יגיע היום (רביעי) למועצת העיר שוב, אולם הפעם, בשונה מפעמים קודמות, ישנה הסכמה בין ראש העיר לחברי המועצה החרדים והדתיים על מתווה חדש לחוק השבת.

ל"כיכר השבת" נודע, כי חבר המועצה אוהד מרחב מסיעה חילונית, הביא בימים האחרונה הצעת פשרה לשני הצדדים ועל פיה 95% מבתי העסק יהיו סגורים בשבת, מלבד חמישה מקומות שימשיכו להיות פתוחים.

בכוונת ראש העיר צביקה גנדלמן מסיעת "יש עתיד", להביא את הצעת המתווה להצבעה בישיבת המועצה שתתקיים הערב. תקוותו היא שהפעם המתווה יעבור, בניגוד להצבעה הקודמת שבה ספג תבוסה עם דחיית הצעתו על ידי תשעה חברי מועצה מול שמונה תומכים.

יו"ר ש"ס בחדרה וסגן ראש העיר בועז ביטון אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת": "אמור יעלה להצבעה מתווה שמבחינתו אם זו תהיה ההצעה הסופית זה יהיה הישג גדול".

"המתווה מדבר על כך שלא יהיה שום עסק מסחר שיהיה פתוח בשבת. באשר לבתי אוכל ועינוגים רובם יהיו סגורים מלבד חמישה מתחמים שהיו פתוחים ב-20 שנה האחרונות", הוסיף.

הסיעות החרדיות והדתיות איחדו כוחות במאבקם נגד החוק ועל פי הוראתו של חבר הכנסת משה גפני סירבו הצדדים לנהל משא ומתן עם ראש העיר, אף שהוא פנה אליהם כמה פעמים, אולם הפעם החליטו הצדדים להיענות להצעת המתווה.

"אמרו לנו לא לנהל משא ומתן במתווה הקודם שבו כל חדרה הייתה אמורה להיות פתוחה בשבת", הסביר את השינוי בהחלטה, "פה מדובר במתווה שהביא חבר מועצה חילוני, שכבר היה איתנו במאבק נגד פתיחת החנויות בשבת. מדובר בסגירה של רוב העסקים ואם המתווה יעבור יהיה זה מבורך עבור הציבור החרדי והדתי".

תצביעו הערב בעד המתווה?

"אנחנו בוודאי לא נצביע בעד, משום שבתור נציגים דתיים אנחנו לא יכולים לתת חסות שאפילו 5% מבתי העסק יהיו פתוחים בשבת. היום יחליטו הרבנים לנו האם להימנע או להתנגד".

הוא הוסיף כי "אם המתווה הזה אנחנו יכולים לחיות אך אנחנו לא נצביע בעד וכך אמרנו לראש העיר. להצביע בעד בוודאי שלא. יש לנו תיאום עמדות בין כל הסיעות הדתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר