התרגיל הירושלמי

ברקת וליברמן בברית פוליטית; ליאון מצטרף לקואליציה בירושלים

ברית פוליטית חדשה ומפתיעה בין שני היריבים - יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן וראש עיריית ירושלים ניר ברקת • בעקבותיה משה ליאון חובר לסיעה של ברקת ומצטרף לקואליציה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברית פוליטית. ניר ברקת ואביגדור ליברמן (צילומים: מרים אלסטר ויונתן זינדל - פלאש 90)

התרגיל הירושלמי • טלטלה פוליטית בירושלים: בעקבות דיל פוליטי חדש שנרקם בין יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לראש עיריית ירושלים ניר ברקתף יצטרף משה ליאון לקואליציה העירונית של ברקת.

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר במהלך רחב היקף במרכזו עומדת ברית פוליטית חדשה ומפתיעה בין שני היריבים הגדולים אביגדור ליברמן וניר ברקת.

השניים ניהלו קרב מר עקוב מדם בבחירות האחרונות לראשות העיר, כשליברמן הפעיל את כל כובד משקלו להביא להדחת ראש העיר המכהן ברקת, לטובת איש אמונו רו"ח משה ליאון.

בתום מערכת בחירות קשה ואכזרית הובס ליברמן וברקת ניצח. כשנה וחצי אחרי, ליברמן מכהן כח"כ רגיל לאחר שנים בהם כיהן כשר החוץ וחובר במפתיע לראש העיר ברקת, תוך שנציגו משה ליאון מצטרף לקואליציה העירונית ולסיעה של ברקת.

ליאון חתם על הסכם קואליציוני עם ברקת במסגרתו יצטרף כרשימה מאוחדת עם ברקת 'ירושלים תצליח-הליכוד' ויחזיק בתיק מינהליים קהילתיים וככל הנראה במספר מינויים נוספים.

בהיבט החרדי יש לציין כי המפסידה העיקרית במהלך הזה היא סיעת 'דגל התורה' הליטאית שנציגיה הרשמיים לפחות, בראשם ח"כ משה גפני וחבר המועצה לייזר ראוכברגר, נמצאים במאבק פוליטי עם ברקת, בו בזמן שמועמדם ליאון חוצה את הקווים וחובר לברקת במהלך מפתיע ודרמטי, שעל פניו יש לו גם השלכות ארציות מובהקות.

עדיין לא ברור האם באגודת ישראל ידוע מהמהלך ואולי אף היו שותפים לו מאחורי הקלעים או שמא גם הם הופתעו לגלות על התרגיל הפוליטי שנעשה.

ברקת שיוצא מהמהלך הזה מחוזק בדמות חבר מועצה נוסף לסיעתו, לא אומר נואש ול"כיכר השבת" נודע כי הוא מתכוון לחבר למהלך הזה נציגים נוספים מסיעות הבית בירושלים כדי לצרפם לסיעתו ירושלים תצליח ובכך לבסס את מעמדו בהנהגת העיר.

בעיריית ירושלים סירבו להתייחס לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר