בחן את עצמך: מה מכשיר הכתיבה שלך אומר עליך?

לקראת פתיחת שנת הלימודים, כדאי לדעת: לא רק כתב היד משקף את אישיותו של האדם, אלא גם סוג מכשיר הכתיבה בו הוא כותב, והצבע החביב עליו. אז מי אתם? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מאבחנת (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
מה מכשיר הכתיבה שלך אומר עליך? (צילום: shutterstock)

באיזה כלי כתיבה אתם רגילים לכתוב - רך או קשה, דק או עבה? האם אתם רגילים לכתוב בצבע לא סטנדרטי? מיד נראה מה זה אומר עליכם. רק לפני שנתחיל, יש לציין, כי הפרשנות רלוונטית כשמדובר בשימוש קבוע ולא אקראי בכלי הכתיבה. כמו כן, מתייחסים לבחירת העט או הצבע כאל סימן אחד בודד שאותו יש לצרף לסימנים נוספים, כדי להצדיק את הפרשנות.

בחנו את עצמכם:

כלי כתיבה קשה

מכשיר כתיבה כזה שצריך להפעיל עליו לחץ חזק שחודר אל הנייר ויוצר מעין חיכוך עם הדף: בחירה כזו מאפיינת לא פעם עסקנים ובעלי אישיות דינמית וערנית. אנשים שלא חוששים מהתחככות עם הסביבה, בדיוק כפי שאין להם בעיה "להתעמת" עם הנייר עליו הם כותבים.

הם ישיגו בדיוק את מה שהם רוצים, ולא משנה להם כמה אנרגיות יצטרכו להוציא בדרך. אדרבה, מה שקל להשגה משעמם אותם, וכל הליכה "נגד הזרם" משמרת את חיותם.

כלי כתיבה רך

טוש: אנשים יצירתיים, שונאי ויכוחים וחיכוכים, לעתים כאלה שלא אוהבים להתאמץ, ואוהבים מאד פתרונות קלים. הם יוותרו מיד ויתפשרו, ולא יהפכו את העולם כדי להשיג דבר מה.

עט ג'ל: אוהבי נוחות ופינוק, טיפוסים שאוהבים ליהנות מהחיים.

עט עבה: אנשים חמים ורגשנים עם חושים מפותחים, בעלי נטייה לאומנות וגישה לחומר.

עט דק: בדרך כלל אוהבים לבחור בו אנשים איסטניסטיים, בעלי אופי עדין ורגיש במיוחד. כמו כן, הם אנשים שכלתנים מאד, דקדקנים, בעלי חשיבה הגיונית ואובייקטיבית.

עט נובע: אנשים בעלי חוש אסתטי מפותח עם אהבה רבה לצבע.

עיפרון: אמנים, ציירים ואוהבי אסתטיקה (המחיקה מותירה סביבה אסתטית), אוהבים לכתוב בעיפרון. לעתים קרובות יבחרו לכתוב בו אנשים שחוששים לטעות, להיתפס בכישלון ולקחת סיכונים.

מה אומר עליכם הצבע שלכם?

שחור: אנשים שרוצים ליצור רושם של מכובדות ורצינות יבחרו בצבע זה. מאפיין בעלי אופי חזק ודומיננטי, טיפוסים אסרטיביים, שאוהבים להוביל ולעמוד בראש.

אדום: טיפוסים אנרגטיים ועוצמתיים, עם תשוקה לנחול הצלחה ולהגיע לתוצאות. ילד שמשתמש בקביעות בצבע זה, הוא כזה שקשה מאד להרגיע אותו אחרי שהוא מתעצבן.

כתום: אנשים חברותיים, מקוריים וייחודיים, תוססים ואופטימיים.

סגול: אנשים רוחניים ואציליים, מסתוריים ואוהבי מיסטיקה. לעתים טיפוסים חולמניים הנוטים לפנטזיות וחסרי בגרות רגשית.

ורוד: טיפוסים עם גישה אוהבת ואימהית, עדינים ואוהבי פינוק.

ירוק: אנשים בעלי שליטה עצמית, המחפשים רוגע ואיזון, צנועים ונדיבים וכאלה שלא מאבדים את הלחלוחית, אלא נמצאים תמיד במצב של התחדשות. לעתים מדובר בטיפוסים קנאיים.

טיפ: כשאתם ניגשים למבחן, מומלץ להשתמש בעט הכחול המקובל. כיוון שמבחינה פיזיולוגית, הצבע הכחול מרגיע ותורם להפחתת המתח והחרדה שעלולים להופיע בזמן הבחינה.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל, מרצה ומוסרת קורסים וסדנאות בתחום. טל': 052-801-2031

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר