הנחיית קבוצות – איזהו חכם הלומד מכול אדם

הנחיית קבוצות היא דרך מעולה להעביר מידע לקבוצת אנשים במקום לחזור על המידע שוב ושוב. למה הנחיית קבוצות חשובה לעסקים, ואיך זה בדיוק עובד? זאת ועוד בכתבה שלפניכם (בלוגל)

הנחיית קבוצות מספקת הזדמנות להעברת מידע מועיל למספר אנשים בבת אחת, במקום להסביר לכול אדם ואדם בנפרד שוב ושוב. הנחיית קבוצות מעניקה למנחה הקבוצה דרך יעילה יותר להוראה ולחינוך.

ההשתתפות בקבוצה מעניקה לחברי הקבוצה הזדמנות לאינטראקציה עם אנשים אחרים שמתמודדים עם נושאים דומים. דוגמאות נפוצות להפעלת הנחיית קבוצות במקום העבודה הן: קידום אסטרטגיה חדשה או סדנאות להכשרת עובדים.

פתרון בעיות – לא בשמים היא...

הנחיית קבוצות יכולה לעזור לחברים בקבוצה להתמודד היטב עם בעיות שהן משותפות לכלל חברי הקבוצה. כול חבר בקבוצה מקבל בעצם הזדמנות להקדיש זמן ולהתמודד יחד עם אנשי מקצוע אחרים עם אתגרים דומים בעבודה שלהם. הקבוצה גם עוזרת לפרט להבין שהוא לא היחיד שעוסק בנושאים אלה.

לפרט יש הזדמנות לחלוק את הסיפור שלו עם חברי הקבוצה האחרים שיקשיבו למה שיש לו לומר וינסו לעזור לו לפתור את הבעיה שהוא מציג. לפרט יש גם הזדמנות להקשיב לסיפורים דומים של עמיתיו.

לדוגמה, השתתפות בסדנה לניהול זמן יכולה לעזור לאיש המקצוע העסוק עד מעל לראש, להבין שהוא לא היחיד שמתמודד עם מצב שבו אין לו מספיק שעות ביום כדי להשלים את עבודתו. חברי הקבוצה האחרים יכולים להציע לו דרכים שבעזרתן יוכל לאזן את סדר העדיפויות שלו.

סוציאליזציה – לימוד בחברותא

בילוי זמן בחברת קבוצה מגוונת מאפשר לאנשים להיחשף למגוון רחב של נסיבות, דעות ומצבים חדשים. חברי הקבוצה נדרשים ללמוד להקשיב לאחרים, ללמוד להעריך את חברי הקבוצה האחרים ולהיות סבלניים לדעותיהם, גם אם הם לא תמיד מסכימים איתם.

לדוגמה, עובדים שמשתייכים למחלקות אחרות בעסק נבחרים על ידי המנהל לעבוד יחדיו על פרויקט מסוים. לכול אחד בקבוצה עשוי להיות רעיון שונה לגבי הפרויקט, אבל כאשר כולם מקשיבים זה לזה בצורה מכובדת, הם יוכלו לבחור את האפשרות הטובה ביותר.

הקלה על שיתוף מידע – שווה לכול נפש

זה הרבה יותר יעיל למנהל או למנחה הקבוצה לשתף מידע עם קבוצת אנשים בבת אחת מאשר לדבר עם כל אחד בנפרד. זה מתאים למצבים שבהם המידע המשותף אינו פרטי, אלא שווה לכול נפש ורלוונטי לכול חברי הקבוצה.

דוגמאות לכך: מצבים כמו שינוי אסטרטגיית השיווק, הדרכת מכירות או פגישות של חברי המחלקה.

ניטור האינטראקציה – ומיהו הארי שבחבורה?

הנחיית קבוצות יכולה לעזור למנהל לראות במו עיניו את צורת האינטראקציה של העובדים עם אנשים אחרים. עובד עשוי להתנהג בדרך מסוימת כשהוא מדבר לבד עם המנהל, ולפעול בצורה שונה לחלוטין כשהוא נמצא במסגרת קבוצתית. התבוננות בעובד שלוקח חלק בסיטואציה של הנחייה קבוצתית מאפשרת למנהל ללמוד יותר על דפוסי האינטראקציה של העובד. זה מסייע למנהל להבין טוב יותר את הבעיות שאולי יש לעובד עם עמיתיו או עם הדרישה לסיים את העבודה בזמן. זה גם יכול לסייע למנהל בהכנת חוות הדעת על ביצועי העובד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר