הקרב על השבת בירושלים

ח"כ זהבה גלאון: ברקת נכנע לחרדים בגלל שהם זורקים אבנים

יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה את החלטת רה"ע י-ם, להטיל קנסות על בתי מסחר הפתוחים בשבת: "ברקת יודע שהציבור החילוני לא אלים, לא יזרוק אבנים ולא יגרור מכוניות כמו שראינו בציבור החרדי" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון (צילום: Gili Yaari/FLASH90)

פקחי עיריית ירושלים חילקו היום מכתבי התראה לבתי מסחר הפתוחים בימי שבת במרכז העיר. יו"ר מר"צ חברת הכנסת זהבה גלאון חושבת כי ההחלטה הזו היא תוצאה ישירה לכך שבשונה מהחרדים כביכול, "הציבור החילוני לא אלים ולא יזרוק אבנים", כלשונה.

"לצערי ניר ברקת יודע שהציבור החילוני לא ציבור אלים, לא יזרוק אבנים, לא יגרור מכוניות כמו שראינו את התמונות של הציבור החרדי. תמונות מצערות שראינו בשבת האחרונה", אמרה גלאון לגלי צה"ל.

היא אמרה עוד "אני לא מבינה את ראש העיר ניר ברקת, זו פגיעה במרחב הציבורי בחיים החופשיים של הציבור החילוני והחופשי בעיר. פתאום סוגרים את אותן מכולות ספורות בירושלים".

גלאון מתחה ביקורת נגד ברקת, שלטענתה רוצה לרצות את החרדים על מאבקם נגד פתיחת מתחם ה"יס פלנט" בשבת. "ניר ברקת נמצא בתהליך של התנגשות מול הציבור החרדי - אפרופרו הפתיחה של מתחם יס פלאנט שאני מברכת על זה, אני חושבת שזכותו של כל אדם לממש את עונג השבת כמו שהוא מבין את זה, וברקת צריך לרצות אותם (החרדים - צ"ג) וזה בא על חשבון הציבור החופשי שתמיד מצפים ממנו להתחשב".

"עיריית ירושלים שומרת חוק והצווים חולקו כחוק", הזכיר המראיין וגלאון השיבה בתמיהה "ואיפה היינו עד היום. מה זה הדבר הזה. עד היום יום השבת היה היום היחיד שאנשים יכלו ללכת לאותם מקומות ופתאום עכשיו אנחנו מממשים את הצווים האלה. איפה הם היו קודם?". היא הוסיפה כי "אלו לא הצווים, זה לא הגיוני אלא נובע מדבר אחד".

"אני חושבת שצריך לשמור על זכותה של הקהילה החרדית והדתית לחיות על פי תפיסת עולמה, אבל למה על חשבון הזכות הזאת לשלול מהציבור החילוני והחופשי את החיים שלהם?", אמרה לסיום.

אמש נחשף בגל"צ כי העירייה עומדת להטיל קנסות על בתי מסחר הפתוחים בשבת במרכז העיר. מדובר בכעשרה בתי מסחר בלבד. בקרב הציבור החילוני זועמים כאמור על ההחלטה, ורואים בה כניעה לחרדים ו"מתנת פיוס" זאת על רקע פתיחת מתחם ה"יס פלנט" בשבתות.

אלא שבעירייה טענו כי המהלך להטיל קנסות על המכולות במרכז העיר החל כבר לפני כתשעה חודשים והוא אמור לצאת לפועל בעוד כשבועיים, זאת ללא קשר לפתיחת ה"יס פלנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר