בית המשפט העליון ביטל את המעצר המנהלי נגד מוחמד עלאן

בית המשפט העליון החליט הערב על ביטול זמני של צו המעצר המנהלי נגד מוחמד עלאן. בתוך כך, מבית החולים נמסר כי בשל הרעה במצבו הוחלט להרדימו שוב (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מוחמד עלאן (מתוך ynet)

שופטי בית המשפט העליון החליטו הערב (רביעי) לבטל באופן זמני את המעצר המנהלי נגד מוחמד עלאן, העציר הפלסטיני ששובת רעב כבר למעלה מחודשיים ומאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון. בתוך כך, מבית החולים נמסר כי בשל הרעה במצבו, הוחלט להרדימו שוב.

בארגון הטרור חמאס בירכו כמובן על ההחלטה. חבר הלשכה המדינית של חמאס עזאת א-רישאק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחונו של האסיר מוחמד עלאן במלחמתו נגד ישראל ונגד מדיניות המעצרים המנהליים הוא ניצחון הפלסטינים והאסירים".

כזכור, מוקדם יותר היום התברר כי לעלאן נגרם נזק מוחי כתוצאה משביתת הרעב הארוכה. השופטים ניל הנדל, אליקים רובינשטיין וחנן מלצר קבעו כי במידה ויתברר שהנזק המוחי שנגרם לעלאן הוא בלתי הפיך, אזי הצו המנהלי יבוטל לחלוטין.

בנוסף, השופטים קבעו כי במידה וישתפר מצבו ועלאן יבקש לעבור לבית חולים אחר או יפנה לרשויות, כל אחד מהצדדים יוכל לפנות שוב לבית המשפט.

"בשל מצבו הבריאותי הוא לא מהווה סכנה וגם כך צו המעצר אינו פעיל כעת", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו. עוד נכתב בהחלטה כי "בני משפחתו ומקורביו יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים. צר לנו כבני אנוש על כך ועל העותר שבהחלטותיו הגיע עד הלום ואנו מאחלים לו רפואה שלמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר