חלם: איראן תפקח בעצמה על המתקן החשוד בפרצ'ין

הסכם חשאי בין איראן לסוכנות לאנרגיה אטומית יאפשר לאיראן לפקח בעצמה על הבסיס הצבאי בפרצ'ין, שם על פי החשד מייצרים האיראנים חלק מהנשק הגרעיני (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: http://www.rouhani.ir/)

חלם: הסכם חשאי שנחתם בין איראן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יאפשר לאיראן לפקח בעצמה על המתקן הגרעיני החשוד בפרצ'ין. כך נחשף היום (רביעי) על ידי סוכנות הידיעות AP.

למרות שבמערב חושדים כי הבסיס הצבאי בפרצ'ין משמש את האיראנים לייצור נשק גרעיני, על פי המסמך שנחשף מי שתפקח על המתקן היא דווקא איראן. מעצמות המערב, בהן גם ארצות הברית, אינן קשורות להסכם, אך הן עודכנו בפרטיו במהלך המשא ומתן, ולמרות זאת אישרו את ההסכם עם איראן.

אנשי הממשל בארצות הברית טענו כל העת במהלך השימוע שנערך להסכם כי ההסכם החשאי בין איראן לסוכנות לאנרגיה אטומית הינו פרט טכני בלבד וניסו לגמדו.

לפני מספר שבועות חשף הסנאטור הדמוקרטי, רוברט מננדז, שרק השבוע הודיע כי יתנגד להסכם למרות שהוא חבר מפלגתו של הנשיא ברק אובמה, במסגרת שימוע בוועדת החוץ של הסנאט כי מהפרטים הידועים לו איראן היא זו שתאסוף את דגימות הקרקע מהאתר החשוד בפרצ'ין. כעת, עם חשיפת ההסכם הסודי, נראה כי דבריו אומתו.

על פי ההסכם החשאי, האיראנים יאספו את דגימות הקרקע בפרצ'ין, ופקחי האו"ם אף לא יורשו להכנס למקום וכל סמכויות החקירה יועברו לאיראנים, שכבר שנים מתחמקים ממתן הסברים בנוגע לבסיס בפרצ'ין. כאמור, חלם.

בבית הלבן הגיבו לדברים ואמרו כי הם סומכים על התכניות של סבא"א בנוגע לחקירת התכנית הגרעינית של איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר