מגדל בבל המודרני

חברה קנדית רוצה לבנות מעלית לשמים

זוכרים את מגדל בבל שבגללו כולנו עד היום מדברים בשפות שונות? אז קבלו את גרסת 2015: חברת "Thoth Technology" הקנדית מתכננת בניין שיגיע עד לשלב העליון ביותר באטמוספרה (חדשות)

כך זה אמור להיראות (מתוך iefimerida.gr)

מגדל בבל החדש: אם חשבתם שעולם החלל מתקשר בהכרח לטילים אימתניים המשוגרים מהאדמה היישר אל החלל, כדאי שתחשבו שוב. חברה קנדית מציעה פתרון זול יותר, ובעיקר גבוה יותר. החברה בשם "Thoth Technology" הצליחה לטענתה להמציא מגדל מעלית שמאפשר בניה לגובה של עד 200 קילומטרים באופן בטוח שיאפשר שיגור מטענים ובני אדם ישירות לחלל.

החברה שכבר פיתחה אב טיפוס ממוזער בגובה של 7 מטרים, וכבר רשמה את מגדל בבל החדש כפטנט שהוכר בארצות הברית ובבריטניה לעת עתה, טוענת כאמור כי המגדל שלה יוכל להתנוסס לגובה של עד 200 קילומטרים, עמוק אל תוך השלב העליון ביותר באטמוספרת כדור הארץ - התרמוספירה.

בחברת Thoth Technology טוענים כי בתוך עשור ובעלות של 5 מיליארדי דולרים יוכלו לבנות מגדל בגובה של 15 קילומטרים, שיבנה על גבי הר בגובה של 5 קילומטרים, מה שימקם את ראשו בגובה של 20 קילומטרים, משם יוכלו לשגר חלליות בעלות זולה יותר, או סתם לשמש כמגדל תצפית עם נוף הנשקף ל-1,000 קילומטרים לכל צד.

אל מעלה המגדל יוכלו להגיע במעלית, אתגר לא פשוט בהתחשב בעובדה כי מעליות חשמליות רגילות אינם יכולים לפעול לגובה של יותר מ1,500 קילומטרים בגלל הכבלים שאינם מסוגלים להעביר את הכוח באורך שכזה. במקום זאת מתכננים ב-Thoth Technology מעלית בעלת כושר "נשיאה עצמית" שתפעל בתנועה ספירלית בתוך שקעים במגדל.

פתרון אחר שהוצע למגדל / מעלית הענק, הוא שימוש בכבלים המיוצרים מחומרים ננו פחמניים, המסוגלים לשאת משא כבד יותר, כשהכבלים שוקלים הרבה פחות מכבלי הפלדה המסורתיים, מה שיאפשר להם לפעול גם לאורך 15 קילומטרים.

בחברת Thoth Technology מצהירים כי גם אם התיירים לא ממש ישושו לטפס 15 קילומטרים במעליות חדשניות ולצפות בנופים, וגם אם לא יבוצעו שיגורים לחלל, עדיין יוכלו לעשות שימוש במגדל כאנטנת תקשורת, או אפילו כיצרנית חשמל משמעותית, בעזרת טורבינות רוח שינצלו את הרוחות הנושבות בעצמה בגובה 20 קילומטרים מעל לפני הים.

אנחנו רק תוהים איך יתמודדו המטוסים עם התמרור החדש שיוצב בשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר