סמוטריץ': החלטת בג"ץ לשחרר את מוחמד עלאן - לגיטמית

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטת בג"ץ לבטל את צו המעצר המינהלי של מוחמד עלאן ואמר כי זו החלטה לגיטמית. מנגד, השרה מירי רגב תקפה את בג"ץ ואמרה כי הוא פותח פתח למחבלים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

אחרי שבג"ץ ביטל את צו המעצר המינהלי של האסיר הביטחוני מוחמד עלאן, הפוליטיקאים הזדרזו להגיב.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה חשש כי פסיקת בג"ץ תעודד טרור ואמרה כי "אלפי מחבלים לוטשים עיניים אל מוחמד עלאן. עלאן הוא בבחינת מחבל מתאבד שמוכן למות עבור החופש של חבריו הרוצחים. עלאן הוא ממציא שיטת ההתאבדות החדשה, על מזבח הערכים של מערכות הצדק והאנושיות של ישראל".

"החלטת שופטי בג"ץ פותחת פתח מסוכן ומאפשרת למעשה את שחרורם של מאות אסירים שיקומו ויחקו את דרכו בדרך אל השחרור המיוחל", הוסיפה.

מי שהפתיע בתגובתו אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מצטער ששוב אני מוצא את עצמי שוחה נגד הזרם של חבריי מימין - שמגנים בתוקף וכמעט באופן אוטומטי את החלטת בג"ץ - אבל הפעם, למרות שאני מאוד לא אוהב את התוצאה שלה, מדובר בהחלטה לגיטימית לחלוטין".

"דווקא כמי שמסתייג מאוד מאקטיביזם שיפוטי, את ההחלטה הזו של בג"ץ אני חייב לקבל. זה בדיוק תפקידו של בית המשפט במדינה דמוקרטית. לא לפסול חוקים ולא להתערב בהחלטות הכנסת והממשלה, אבל כן לטפל במקרים קונקרטיים ולהגן על זכויות אדם כאשר בית המשפט סבור שהדבר נדרש", הוסיף.

עוד אמר כי "אפשר לחלוק על החמלה הרבה מידי שהעניק לו בית המשפט. אפשר לומר שלו אנחנו היינו השופטים היינו מגיעים לתוצאה אחרת ומאפשרים לו למות, כדי שיהיה ברור שכמדינה אנחנו לא נכנעים, אבל אי אפשר לומר שההחלטה שהתקבלה היא לא לגיטימית באופן מהותי".

השופטים קבעו כי במידה וישתפר מצבו ועלאן יבקש לעבור לבית חולים אחר או יפנה לרשויות, כל אחד מהצדדים יוכל לפנות שוב לבית המשפט.

"בשל מצבו הבריאותי הוא לא מהווה סכנה וגם כך צו המעצר אינו פעיל כעת", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו. עוד נכתב בהחלטה כי "בני משפחתו ומקורביו יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים. צר לנו כבני אנוש על כך ועל העותר שבהחלטותיו הגיע עד הלום ואנו מאחלים לו רפואה שלמה".

מבית החולים ברזילי עדכנו הבוקר כי מצבו של מוחמד עלאן ללא שינוי. הוא מורדם ומונשם וממשיך לקבל טיפול רפואי התואם למצבו הרפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר