פרשת שופטים • הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט על פרשת שופטים.

קטע מתוך שיחתו השבועית של הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"שופטים ושוטרים תתן לך. התורה דואגת לסדר הציבורי, שיהיו שופטים שישפטו בדת של תורה, דין אמת לאמתו, ויהיו שוטרם שהם מוציאים את הדין לאור ומבצעים את פסקי הדין של השופטים, וגם עושים סדר במקום שצריך להיות סדר, אם זה במקום שיש קטטה או מריבה, או בשווקים, ואם לשמור על כך שיהיה צדק חברתי בעולם.

"יש גם סוג של שוטרים שמצאנו ברמב"ם - בשולחן ערוך. בימי החגים שכתוב 'ושמחת בחגך והיית אך שמח', אדם אוכל בשר ושותה יין ונמצא חוגג שבעה ימים, זה עלול להביא לקלות ראש, הרבה יין עושה הרבה קלות ראש, ויכולים לבוא לידי עבירות, היו אוכלים ושותים והולכים לפרדס ולפעמים יכולים לבוא לידי עבירות. כותב הרמב"ם, וכך פסק השולחן ערוך, בימי החגים פסח וסוכות, מעמדים שוטרים ושומרים בגנים ובפרדסים כדי שהעם יראה אותם והיו מתביישים ונזהרים.

"יש פה עוד דבר, שופטים ושוטרים תתן לך', היה צריך לאר תתנו לכם בכל שערכם, למדו מזה בעלי המוסר, שיש פה לא רק ציווי של סדר ציבורי וצדק חברתי לציבורי אלא יש גם ציווי פרטי לאדם.

"ויש שהגדילו לעשות ואמרו, 'בכל שעריך - בשערים שיש לכל אדם. יש לנו עיניים, הם שערים והעניים רואות כשפוקחים אותם, יש לנו אוזניים - גם כן שער, ויש לנו גם את הפה. והשערים האלה, היצר הרע מנסה להשתלט עליהם.

"למשל, על האוזן, אומר האור החיים הקדוש שיצר הרע יושב על האוזן ולא נותן לדברי התורה להיכנס, וכותב האור החיים, שהשער לנפש היא באוזן. הפה הוא השער לבני מעיים, הדברים שהוא המזון הרוחני נכנסים דרך האוזן.

"וזה מה שנאמר 'בכל שעריך', בשערים הפרטיים שלך, שאדם חייב להעמיד שופטים ושוטרים".

צפו בשיחה המלאה של הראשל"צ הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר