האיום החדש

צה"ל נערך לאיום של הקומנדו הימי של חמאס על אשקלון ואשדוד

בצה"ל נערכים לאיום החדש של חמאס - הקומנדו הימי. בחמאס מחזקים את הכח הימי שמונה עשרות טרוריסטים, ומטרתו לפגוע בתחנת הכח באשקלון או בנמל באשדוד. כל הפרטים (חדשות צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |

איום הצוללנים: בצה"ל נערכים לאיום חדש מצד ארגון הטרור חמאס, שהפעם יגיע דווקא מהים ויכול לפגוע קשות בתדמית הישראלית.

בכתבה מפורטת ב-ynet, על כח הקומנדו הימי של חמאס, נטען כי לאחר התקרית הקשה בזיקים במהלך מבצע צוק איתן אשתקד, אז הגיעו 4 צוללנים של חמאס לחוף וחוסלו, החליטו בחמאס להגביר את אימוני הכח.

ההחלטה הגיעה, לאחר שלפני מספר חודשים, דלפה מצגת סודית של פיקוד הדרום, בה פורט מה באמת קרה בתקרית, בניגוד לדיווח הרשמי שהוציא אז דובר צה"ל. על פי המצגת, המחבלים הצליחו לשהות 40 דקות על החוף ואחד מהם אף הצליח להצמיד מטען חבלה לטנק שהתפוצץ ולא גרם לנפגעים.

בעקבות זאת, קיבלו בחמאס מוטיבציה גדולה, והכח הימי גדל בעשרות טרוריסטים, שמתאמנים רבות בחופי עזה.

המטרה של הקומנדו היא להגיע לתחנת הכח באשקלון, מרחק קצר של 4 קילומטרים בלבד מחופי עזה, ולירות לעברה טילי נ"ט, ובכך לייצר תמונת ניצחון גדולה.

מטרה אפשרית נוספת, היא להגיע לחוף אשדוד, ולירות לעבר אוניית מסחר שתגיע לחוף ובכך להשבית את כל הסחר הימי למשך תקופת הלחימה.

על פי ההערכות בצה"ל, הפעולה תתקיים באור יום.

בכדי להתמודד עם האיום החדש, פיתחו במערכת הביטחון מערכת תת ימית בשם "אקווה שילד", שנפרסה לאורך החוף בדרום ובקריית שמונה, ונועדה לזהות כל תנועה חשודה במים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר