בעקבות כיכר השבת

דרעי וכץ סיכמו: פינוי "גשר מעריב" יסתיים לפני כניסת השבת

שר הכלכלה אריה דרעי שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ, והביע את מחאתו על הכוונה להמשיך בעבודות פינוי גשר מעריב במהלך יום שבת. לאחר התארגנות מחודש, סוכם כי העבודות במתחם יסתיימו לפני כניסת השבת (חדשות)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הכנות לקראת פיצוץ גשר מעריב (צילום: פלאש 90)

פינוי הריסות "גשר מעריב" לא יימשך במהלך השבת: בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על חשש של רבנים ועסקנים מחילול שבת בעבודות הפינוי של גשר מעריב, שוחח הערב (חמישי) שר הכלכלה אריה דרעי עם שר התחבורה ישראל כץ, ובשיחה סוכם כי העבודות לא יימשכו אל תוך השבת.

"שר הכלכלה אריה דרעי שוחח כעת עם שר התחבורה ועם מנכ"ל משרדו ושמע מהם כי פינוי הריסות גשר מעריב זהו מצב של פיקוח נפש. השר דרעי מחה בפניהם על כך שעבודות פינוי ההריסות יתבצעו במהלך השבת וכתוצאה מכך תגרם פגיעה ברגשותיהם של שומרי השבת" נמסר מלשכת דרעי.

עוד נאמר כי "לאחר דיון והתארגנות מחודשת נאמר לשר דרעי כי סוכם שהחברה המבצעת תסיים את הפינוי עוד לפני כניסת השבת כדי למנוע חילול שבת".

כזכור, כפי שפרסם הצהריים "כיכר השבת", רבנים ועסקנים חרדים שנחשפו להצהרת החברה לפיה הגשר יפונה תוך 48 שעות, הביעו חשש מחילול שבת בפינוי הריסת הגשר. "מנהלי הפרוייקט טוענים שייקח לפחות 48 שעות עד לפינוי המוחלט מה שאומר עבודות תוך חילול יום השבת. מדובר בפרצה חמורה שתשודר בכל העולם" מזהירים העסקנים.

"זהו חילול שבת בפרהסיה שלא היה כמותו בעיר העברית הראשונה. זהו לא סימן טוב לפרוייקט שייפתח מתוך חילול השבת" הם מוספים בכאב.

גורמים הקשורים לעבודה טענו כי עבודות הפינוי בשבת יתקיימו אך ורק ע"י "גויים של שבת", אולם עסקנים חרדים הבהירו כי מדובר בדבר שקשה יהיה לאכוף. "חבל שלא חשבו על זה לפני שמדובר ביום המנוחה הקדוש לעם היהודי. לא שווה כל הריסת הגשר והעבודות הללו באם חלילה אחד מישראל יחלל את שבת קודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר