בית שמש: העירייה מבקשת להרוס בית הכנסת לא חוקי של חב"ד

עיריית בית שמש שלחה בצהריים טרקטור, להרוס קראוון שהוצב באופן לא חוקי בגינה ברמת בית שמש ג', ובו שוכן בית כנסת של קהילת חב"ד. המתפללים נערכים למשמרות למניעת ההרס (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

סערה בקהילת חב"ד בבית שמש: עיריית בית שמש שלחה טרקטור להרוס קראוון שבו שכן בית כנסת, שהוצב ללא אישור בשטח גינה ציבורית ברמת בית שמש ג׳. המתפללים ניסו למנוע את ההריסה.

האירוע התרחש בשעות הצהריים (שישי), אז הגיע טרקטור מטעם העירייה במטרה להרוס את בית הכנסת, ולמקום הגיעו במקביל המתפללים שניסו לחסום בגופם את ההריסה.

המתפללים טוענים מאז אוכלסה השכונה בתושבים, לחסידי חב״ד אין היכן להתפלל ומשום כך הם נאלצים לנדוד ממקום אחד למשנהו.

"התארגנו מתרומות והבאנו לכאן מבנה יביל חדש, מכספי תרומות של כל המתפללים, ממש אספנו פרוטה לפרוטה. והנה, מגיע טרקטור ומנסה להרוס לנו את בית הכנסת", סיפר אחד המתפללים ל-COL

לטענתו, העירייה נוהגת איפה ואיפה כאשר בשכונה ישנם בתי כנסת נוספים שנבנו בגנים ובחצרות בתים ולמרות זאת העירייה לא הרסה אותם.

בשעה זו מתארגנים המתפללים למשמרות חירום עד לכניסת שבת, כדי למנוע את ההריסה.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "הקראוון הוצב בשטח ירוק הנמצא באמצע עבודות להקמת גינה ציבורית עבור ילדי השכונה החדשה רמת בית שמש ג'. מדיניות העירייה היא למנוע הצבה פיראטית של קראוונים על שטחים המיועדים לבניית גינות ומבני ציבור, זאת בהתאם לניסיון העבר בשכונות הותיקות יותר, שפיתוחן התעכב שנים רבות ולא התאפשרה בניית גינות ציבוריות, בתי ספר ומבני ציבור עקב קרוונים שהוצבו באופן פיראטי".

"אנו מכבדים את קהילת חב"ד ויתר הקהילות החשובות בשכונה, וקוראים להם להגיש בקשה מסודרת לועדת ההקצאות כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר