לבייב לא ידע?

למרות ההבטחות: העבודות ב"גשר מעריב" נמשכו גם בשבת

למרות ההתחייבות בסוף השבוע לסיים את העבודות בגשר מעריב קודם כניסת השבת - חברת דניה סיבוס שבבעלות לב לבייב המשיכה את העבודות גם בשבת. "איזה פיקוח נפש יש פה?" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם בשבת נמשכו עבודות הפינוי הריסות גשר מעריב בתל אביב, זאת בניגוד להבטחת שר התחבורה ישראל כץ שהודיע בסוף השבוע לשר הכלכלה אריה דרעי כי העבודות יסתיימו עוד לפני השבת בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על חשש של רבנים בכירים מחילול שבת במקום.

החשש המוקדם מחילול השבת בעבודות במקום עלה בעקבות דבריו של מנהל החפירות במתחם קרליבך מטעם חברת דניה סיבוב (שבבעלותו של איש העסקים החרדי לב לבייב), כי העבודות במקום יימשכו במשך 48 שעות לאחר הפיצוץ ביום שישי בבוקר.

לבייב, החברה שביצעה את המקום - בבעלותו (צילום: משה שי, פלאש 90)

באם להסתמך על דברי מנכ"ל חברת דניה סיבוס רונן גינזבורג, הרי שהוא הודיע כבר בערב שבת כי מאחר והעבודות במתחם אינם מסתיימות לפני השבת הרי שהחברה תעסיק אך ורק פועלים שאינם יהודים מחברת כראדי, קבלן המשנה המבצע את עבודות הפינוי.

פיצוץ הגשר ביום שישי (צילום: מזמור, ynet)

למרות זאת, רבנים ועסקנים הביעו את מחאתם לאחר צאת השבת על "חילול השבת הגדול שנעשה בפרהסיה" והזכירו כי צריך לעשות שאלת רב האם מותר לאדם חרדי להעסיק בשבת פועלים שאינם יהודים.

"איזה פיקוח נפש יש פה? הרי המקום יהיה סגור עכשיו חודשים רבים. מה בוער לפנות את הכל עד מחר?" תוהים העסקנים ומזכירים כי במשך שבועיים דחתה החברה את הפיצוץ המתוכנן. "יכלו לדחות בעוד כמה ימים באם היה חשוב להם לשמור על קדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר