אובמה מנסה להרגיע: יגדיל התמיכה בישראל

לקראת ההצבעה בקונגרס לאישור הסכם הגרעין עם איראן, מנסה נשיא ארצות הברית ברק אובמה להנמיך את גובה הלהבות ולפייס את ישראל. הציע להגדיל השת"פ במערכות הגנה מפני טילים (מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לקראת ההצבעה בקונגרס לאישור הסכם הגרעין עם איראן, מנסה נשיא ארצות הברית ברק אובמה להנמיך את גובה הלהבות ולפייס את ישראל.

העיתון "ניו יורק טיימס" חשף מכתב שנשיא ארצות הברית אובמה מתכוון לשגר לקונגרס האמריקני בניסיון לפייס את המתנגדים להסכם - בין היתר אלו התומכים בעמדת ישראל.

לפי הדיווח, הנשיא התחייב לקדם את שיתוף הפעולה בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים ולהגדיל את המימון האמריקני שניתן לישראל בתחום. לצד זאת, בכוונת הנשיא להעניק דחיפות לפיתוח טכנולוגיות לאיתור ומיפוי תת-קרקעי של מנהרות.

לפני כעשרה ימים התארח אובמה במגזין הצעירים האינטרנטי MIC, והשיב לשאלות שהופנו אליו מצעירים בארה"ב, ישראל ואיראן, ששודרו על טאבלט שהנשיא החזיק. אחת השאלות הגיעה מסם גרוסברג, ישראלי בן 30, ששאל את אובמה מדוע הישראלים צריכים לסמוך עליו לאור המחלוקת העמוקה שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אובמה השיב: "כנשיא, לא רק שהתחייבתי שארה"ב תשמור על ביטחונה של ישראל, אלא גם סיפקתי מודיעין וקיימתי שיתוף פעולה צבאי יותר מכל נשיא אחר לפניי".

"חשוב שסם ידע שאני לא חלוק עם ראש הממשלה נתניהו בהכל. יש לנו חילוקי דעות קשים בסוגיה אם ההסכם חוסם את כל הדרכים של איראן לעבר הגרעין. דחיית ההסכם תאפשר לאיראן לחזור להפעיל צנטריפוגות ולקדם את הפוטנציאל שלה לגרעין מבלי שיהיו לנו עיניים על הקרקע או שליטה עד שיהיה מאוחר מדי. במגוון של נושאים, בעיקר בכל הקשור לביטחון, אנחנו עם ישראל לאורך כל הדרך וגם בממשלת נתניהו מכירים בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר