בגלל סופת ברקים: 5% ממחשבי גוגל נמחקו

גוגל הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון כי סופת ברקים שהתחוללה בסמוך למתקני החברה בבלגיה, גרמה למחיקת מידע בשיעור של 5 אחוזים ממרכז המחשוב הווירטואלי שלה (חדשות, מחשבים)

(שאטרסטוק)

סופת ברקים גרמה למחיקת נתונים: ענקית האינטרנט האמריקנית גוגל הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון כי סופת ברקים שהתחוללה בסמוך למתקני החברה בבלגיה, גרמה למחיקת מידע בשיעור של 5 אחוזים ממרכז המחשוב הווירטואלי שלה שמשמש בין היתר את פרויקט כרום OS של החברה.

על פי הודעת החברה, התקלה נגרמה בעקבות 4 ברקים שפגעו ברצף בקו מתח גבוה שמספק חשמל לחוות השרתים של גוגל בבלגיה בתחילת השבוע, גרמו לנפילת מתח בשרתים ולמחיקת 5 אחוזים מהמידע הקבוע שאוחסן בכוננים הקשיחים בשרתים.

לטענת החברה, מהנדסי גוגל הצליחו לשחזר חלק מהמידע שנמחק וגרמו להם לשוב למצבם הנורמלי, למרות זאת, חלק קטן מהמידע נמחק באופן בלתי הפיך. בחברה מעריכים כי מדובר ב0.00001 אחוזים מהמידע (לעומת 0.1 אחוזים עליהם הודיעה החברה בשלב הראשון).

בחברה הודיעו כי הם נוטלים על עצמם את האחריות המלאה למידע שנמחק, וכי החברה פועלת על שדרוג השרתים בחווה שבבלגיה על מנת להפוך אותם לחסינים יותר מפני פגיעות ברק.

חוות השרתים השוכנת בבלגיה משרתת כאמור חלק משירותי המחשוב הווירטואלי של החברה, הכולל מערכות הפעלה כמו גם שירותי עיבוד נתונים עבור חברות וארגונים גדולים. מחיקת מידע בשרתים עלולה לגרום נזק רב לחברות העושות שימוש בשירותי גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר