שבעה צווי מעצר מנהליים חולקו לפעילי הימין הקיצוני

שבעה צווים מנהליים חולקו לאנשי ימין קיצוני. הצווים חולקו לשני תושבי בת עין ואלון שבות, שני צעירים תושבי קרית ארבע וגאולת ציון, צעיר תושב גבעת הבלאדים וצעיר ממעלה אדומים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאיר אטינגר, פעיל ימין במעצר מנהלי. ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

כוחות הביטחון מסרו ביממה האחרונה שבעה צווים מנהליים לאנשי ימין קיצוני תושבי יהודה ושומרון.

הצווים נתנו בין היתר לשני צעירים תושבי בת עין ואלון שבות הלומדים בישיבת עוד יוסף חי. כמו כן אנשי כוחות הביטחון נתנו צווים לשני צעירים תושבי קרית ארבע, גאולת ציון ולצעיר תושב גבעת הבלאדים.

צו מנהלי נוסף לצעיר יהודי המתגורר במעלה אדומים הוצא ונמסר אמש לידי הצעיר.

על פי הצו, על הצעיר תיאסר הכניסה לירושלים וליהודה ושומרון למעט ביתו במעלה אדומים והוא יצטרך לשהות במעצר בית לילי בלי משפט ללא הוכחות וראיות.

עורך דינו של הצעיר איתמר בן גביר תקף בחריפות את הצו ואת שר הביטחון משה בוגי יעלון ואמר כי "זו המשך ההשתוללות של שר הביטחון ולצערי הצעדים הללו לא מרגיעים את השטח אלא רק תורמים לתסיסה ופגיעה במרקם החיים העדין ביהודה ושומרון".

לדברי עו"ד בן גביר: "אם יש ראיות נגד מרשי,יתכבדו ויגישו כתב אישום, מרשי נעצר בחודשים האחרונים לא אחת באשר למעורבות בפעולות תג מחיר אך מעולם הדברים לא התגבשו כדי הגשת כתב אישום. אם אין ראיות הרי שאנו חיים במדינה דמוקרטית ולכן אסור היה להפעיל נגדו את הצו".

בכוונת הצעיר לעתור לבית המשפט העליון "בתקווה שהשופטים ישמעו אותו ברוב קשב כפי ששמעו את מוחמד עלאן" אומר עו"ד בן גביר ומוסיף כי "מקווה שאם מרשי יחליט לשבות רעב, הרי שהפרקליטות תסכים לביטול הצו כפי שהסכימה במקרה של עלאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר