סערה מקומית באור עקיבא

מנהל הת"ת הודח, הורים דורשים לעבור למשרד החינוך

מנהל תלמוד תורה "אור שלום" באור עקיבא הודח מתפקידו על-ידי הנהלת רשת מעיין החינוך התורני, בעקבות כך חלק מההורים בבית הספר דורשים לעבור לאגף הממלכתי-חרדי במשרד החינוך (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מאבק על בית הספר: זה שבועות ארוכים שהקהילה החרדית-דתית בעיר אור עקיבא עוסקת במתרחש בתלמוד תורה המרכזי בעיר מטעם רשת מעיין החינוך התורני, שם הודח מתפקידו המנהל יואל קקון והוחלט למנות במקומו את משה מורי, מנהל חדש-ישן.

מדובר בתלמוד תורה 'אור שלום' באור עקיבא, המתנהל כסוג של בית ספר דתי, אגף המיועד לבנים ואגף המיועד לבנות.

בחודשים האחרונים קמה לה התארגנות של הורים המבקשים לעזוב את רשת מעיין החינוך והתורני ולעבור לאגף הממלכתי-חרדי במשרד החינוך, בין היתר - לטענתם - בשל החלפת מנהלים בקצב מסחרר של 16 מנהלים ב-20 שנה.

בין היתר ההורים יזמו הפגנה גם נגד ראש העיר יעקב אדרי, מאחר ומבנה בית הספר שייך לעירייה, בבקשה שיעזור להם לצאת מאחריות הרשת.

בוועד ההורים טענו כי רב בכיר בעיר שיתף פעולה עם בכירים בש"ס בכדי להדיח את המנהל אלא שבשיחות גם עם הרב וגם עם בכירים בש"ס, הם מכחישים כל קשר למעורבותו בנושא.

ברשת מעיין החינוך התורני אישרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן המנהל יואל קקון הודח וענו כי ההחלטה התקבלה על ידי הנהלת הרשת בראשות חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף. "רשת החינוך יש לה שיקולים פדגוגים חינוכים, הדברים נדונים בהנהלת הרשת, במיוחד בהנהלה החדשה והמורחבת", אומרים ברשת. עם זאת, בכיר ברשת טוען כי קקון קיבל מהרשת הצעה לנהל תלמוד תורה אחר.

מנכ"ל הרשת חיים ביטון עם חלק מרבני ההנהלה (צילום: יעקב כהן)

זהבית, מראשי ועד ההורים במוסד, מספרת ל"כיכר השבת" כי כל ההורים מבקשים לעזוב את הנהלת הרשת ולהיות תחת העירייה ומשרד החינוך. לדבריה, הערב יתכנסו ההורים בבניין התלמוד תורה בכדי לקבל תמונת מצב במאבק.

ברשת מעיין החינוך התורני טוענים מנגד כי לא מדובר בכל ההורים שרוצים לעזוב אלא קבוצה של הורים בודדים שמנהלים מאבק זה למעלה משנה, וכעת שהבינו שהם הפסידו את המאבק הם מנסים להעלות את הנושא לסדר יומה של התקשורת.

לדברי בכיר ברשת, גם במשרד החינוך לא מתכוונים להיענות לבקשתה של אותה קבוצת הורים שכן "הרשת מנהלת זאת בצורה מצוינת, גם בקרב ההורים יש חילוקי דעות עזים, חלקם תומכים במאבק וחלקם לא".

לדבריו: "גם הטענה שהיו 16 מנהלים לא נכונה, בעשור האחרון הוחלפו רק שלושה מנהלים והכל בשל שיקולים מקצועיים ובהוראת רבני הנהלת הרשת".

מנכ"ל הרשת חיים ביטון אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "החלטנו, כמובן בהנהלת הרשת, לאחר שיקולים רבים מאוד, שהמנהל הקיים כרגע לא יכול להמשיך בתפקידו, והמנהל שהיה לפניו והוצא יחזור לתפקידו".

לדבריו: "יש כמה הורים שהם מצדדים בהשארתו של המנהל, זה קורה בכל מקום, זה לגיטימי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר