בניגוד להודעת השר: המשטרה מחלקת דו"חות לאופנועים בנת"צ

בשבוע שעבר הודיע שר התחבורה ישראל כץ, כי אופנועים ודו גלגליים יורשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן, אלא שבאגף התנועה לא שמעו על זה וחילקו דו"חות לאופנוענים (חדשות, רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוטר נותן דו"ח לאופנוען הבוקר (צילום: עידו ארז - ynet)

הזיגזג של המשטרה: באגף התנועה במשטרה הודיעו כי למרות ההודעה בשבוע שעבר, יאכפו השוטרים את איסור הנסיעה בנתיב לתחבורה ציבורית נגד אופנועים ורכבים דו גלגליים ויעניקו להם דו"חות.

באגף התנועה טענו כי על פי החוק הנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, נועדה רק לרכבים ציבוריים וכי נסיעת דו-גלגלים בנתיבים שנועדו לאוטובוסים מסכנת אותם.

כאמור, בשבוע שעבר פורסם כי באגף התנועה הוחלט שלא לבצע אכיפת איסור נסיעת כלי רכב דו-גלגליים בנתיבי התחבורה הציבורית.

אז העריכו מומחים כי ההיתר לרכבים הדו-גלגליים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית יגרום להקלה בתנועת כלי הרכב באזור גוש דן, כאשר בנוסף, הדבר יגביר את בטיחות הרוכבים ויקטין את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים וקטנועים.

שר התחבורה ישראל כץ מסר הבוקר בתגובה: "אני תומך בנסיעת הדו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבוריים. אם יידרש אעגן עמדה זו בתקנות. תמכתי בהודעת המשטרה שתאפשר נסיעת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבוריים. חשבתי שהחלטה זו נכונה תחבורתית ובטיחותית לטובת כל משתמשי הדרך, ולא שיניתי את עמדתי. עקב ביצוע עבודות הרכבת הקלה בגוש דן נוצר אינטרס ברור לעודד מעבר לשימוש ברכב דו-גלגלי ברחבי העיר, ומתן אפשרות לנסיעת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבוריים הוא אחת הדרכים לעודד מגמה זו".

מאגף התנועה נמסר בתגובה: "כיום, על פי מדיניות המשטרה, דו-גלגלי מורשה לנסוע בשעות העומס בשול הדרך. לעומת זאת, נסיעה של דו-גלגלי בנתיב תחבורה ציבורית טרם נבחנה בטיחותית ואסורה על פי חוק, ולפיכך בשלב זה האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית מבוצעת כלפי כל סוגי כלי הרכב אשר אינם מורשים בנסיעה בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר