אאא

המשאיות ללא נהג של יצרנית הרכב דיימלר יוכלו לנסוע ברחבי מדינת באדן־וורטמברג שבגרמניה, כך הודיעה החברה ביום שישי. בכך צפויה דיימלר להפוך ליצרנית המשאיות הראשונה בעולם שזוכה להעלות משאית ללא נהג על כביש ציבורי באירופה. עם זאת, לעת עתה המשאיות ייסעו בכבישים לצורכי בדיקה בלבד.

על פי דיווח של רשות השידור הגרמנית דויטשה וולה, המשאית של דיימלר תנוע ללא כל סיוע אנושי, אך מטעמי בטיחות יהיה נוכח בה נהג מקצועי, שיפקח על נסיעתה. לדברי האחראי על ענף התחבורה בבאדן־וורטמברג ווינפריד הרמן, המידע שייצבר באמצעות ניסוי המשאיות של דיימלר יסייע בהקטנת מספר תאונות הדרכים באמצעות שילוב של טכניקות נהיגה אוטונומית. בתחילת השנה העניקה מדינת נבאדה שבארה"ב לדיימלר אישור לבצע בשטחה ניסויים במשאיות ללא נהג.

על פי סקירות שהתפרסמו בכתבי עת מקצועיים, המשאיות ללא נהג של דיימלר מצוידות במיטב החידושים המוכרים כיום לרוכשי מכוניות פרטיות בעלות מערכות בטיחות מתקדמות, בעיקר בשוק רכבי היוקרה. כך, למשל, המשאית של דיימלר מצוידת, בין היתר, בחיבור לווייני המאפשר מעקב תמידי אחרי מיקומה של המשאית, מערכות רדאר המודדות בכל רגע נתון את המרחק של המשאית מעצמים שסביבה, מערכות סריקה המאפשרות למשאית "לחזות" באמצעות תקשורת לוויינית את תנאי הדרך שמלפנים ומערכות בלימה אוטונומיות המסוגלות לבלום את המשאית במקרה חירום במהירות תגובה גבוהה יותר מזו של נהג בשר ודם.

אחד המכשולים שעומדים בפני הצלחת המיזם של דיימלר הוא חששם של נהגי המשאיות מחידוש שיגזול את פרנסתם. משאיות ללא נהג עלולות להפוך מאות אלפים מהם באירופה ובארה"ב למובטלים. מסיבה זו דיימלר מדגישה כי הטכנולוגיה במשאית החדשה נועדה לסייע לנהגים ולא להחליפם. בחברה ציינו גם כי היא עשויה להפחית את מידת העייפות של הנהגים ב־25%.