"צריך כח פוליטי בליכוד"

ניר ברקת: "החרדים לא סוחרים עם השבת. זכותם למחות"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מסביר בראיון ל-ynet, למה הוא חייב לאכוף את החוק ולסגור מרכולים בשבת, דוחה את הטענות על דיל עם החרדים, מגיב להצטרפות ליאון ולא מכחיש ריצה לרה"מ (פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

מאבקי השבת בירושלים: ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מסביר כי ההחלטה לסגירת המרכולים בעיר, נובעת מהחלטת בג"ץ בעניין תל אביב.

בראיון לאתר ynet, אמר ברקת: "נפל דבר בתל אביב, בג"ץ בא לעירייה והבהיר לה שהיא לא יכולה שלא לאכוף. ירושלים שונה מתל אביב וגם מבני ברק. מה שקרה בתל אביב מחייב אותנו להתמודדות עם הסוגיה הזאת. יש ציבור חילוני בעיר שמבחינתו מה שהיה זה מה שיהיה. אני מבין את הכאב של שני הצדדים, אבל זו לא פשרה הלכתית אלא פשרה חברתית".

ברקת הסביר את ההגיון במתווה שנחשף ב"כיכר השבת", בו חילק היועץ המשפטי לעירייה את אזורי האכיפה: "ירושלים היא עיר הקודש. יש משמעות לסמלים כמו קריית הממשלה וגם קרבה לשכונות החרדיות. זה החוק וזו המציאות ואני מבין את ההיגיון, אני גם מבין שלא כולם מבינים את ההיגיון הזה. בירושלים יש מסעדות, מקומות בילוי, מתחם סרטים שפתוח בשבת והכול במסגרת הסטטוס-קוו. אני בהחלט חושב שהציבור החרדי צריך להתחשב בחילוני, אך יש ציבור חרדי בעיר ירושלים וצריך להקשיב גם לרגישויות שלו".

ברקת תוקף את הפעילים החילונים שמוחים נגד החלטתו וטוען כי "הם תופסים טרמפ על מהלך כזה ומנסים לייצר הון פוליטי. ירושלים שייכת לחרדים, לחילונים, שייכת לכולם. אני בתור ראש עיר חייב לייצר את האיזונים הנכונים".

ברקת פנה לבעלי המכולות והסביר: "אני לא נגדם, אבל יש חוק. אני לא עושה להם טובה. הם אנשים טובים ואני אוהב אותם, אבל יש חוק שהוא מעליי. אני לא יכול לבוא ולהגיד ליועץ המשפטי 'תקשיב, אלה חברים שלי. אל תפעיל את החוק'. זה לא עובד ככה".

במענה לשאלה האם יש למעשה "דיל" עם החרדים, לסגור מרכולים בתמורה לפתיחת היס פלנט, השיב ברקת: "החרדים לא סוחרים עם השבת. מי שחושב שאפשר לבוא למגזר החרדי ולומר לו 'בוא, אנחנו נחלל שבת מצד אחד כדי לקבל משהו בתמורה', זה לא עובד ככה. הציבור החרדי מוחה בכל פעם שהוא מרגיש שקדושת השבת נפגעת. זכותם הלגיטימית על פי חוק למחות. אני רק מקווה שיעשו את זה ללא אלימות, ואם כן - אז המשטרה מתמודדת איתם".

על הצטרפותו של ליאון לסיעתו ולקואליציה העירונית אמר ברקת: "משה לאון עבד איתי לפני הבחירות הקודמות והסתייעתי בו, הוא סייע לנו לקדם את ירושלים. הוא בחר יום אחד להתעמת מולי והפסיד את המערכה. אני מוכן לשים משקעי עבר מאחור ולהסתכל מה טובתה של העיר. השתכנעתי אחרי סדרה של שיחות איתו שהוא כן והוא רוצה לבוא ולסייע לקדם את העיר ירושלים".

הוא התייחס גם לדיווחים על התמודדות אפשרית שלו לראשות הממשלה ואמר: "תמיד אמרתי שאני אכהן בין שתיים לשלוש קדנציות כראש העיר ירושלים. אני רוצה לשרת את ירושלים תחילה. אין שום דבר אחר, בווודאי לא בעת הזו. עדיין לא קיבלתי החלטה שלא להתמודד שוב לראשות העיר".

"זה לא מעסיק אותי. חשוב מאוד שיהיה לי כוח גם בתוך הליכוד ויצירת כוח פוליטי במפלגה עבור העיר ירושלים. האם זה יכול לשרת אותי לדברים אחרים? אני מניח שכן. כולי מחויב למה שאמרתי לבוחרים שלי. על האפשרות שאתמודד לקדנציה שלישית אחליט בשנה או בשנתיים הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר