כנס השגרירות הנוצרית ב'הארנה'

רבני ירושלים מתריעים: חשש לאירוע מיסיונרי בחג הסוכות

במהלך חג הסוכות צפוי להתקיים באצטדיון 'הארנה' בירושלים כנס של השגרירות הנוצרית • רבני העיר מתריעים שהאירוע עלול להפוך לכנס מיסיונרי ודורשים לקבל את רשימת המרצים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והרה"ג אריה שטרן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשש מפעילות מיסיונרית בירושלים: במהלך חג הסוכות צפוי להתקיים כנס של השגרירות הנוצרית באצטדיון 'הארנה' בירושלים, בכנס צפויים להשתתף גם חיילי צה"ל, ורבני העיר הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והרה"ג אריה שטרן מבקשים ממנכ"ל חברת 'אריאל' לקבל את רשימת הנואמים בכדי למנוע פעילות מיסיונרית כפי שהובטח להם מפי ראש העיר ניר ברקת.

כזכור, בעקבות הסערה שפרצה סביב קיומו של כנס הנצרות לפני חג השבועות באצטדיון 'הארנה' בירושלים, נערכה ישיבת חירום בלשכת ראש העיר ברקת, בהשתתפות רבני העיר, חברי המועצה החרדים והדתיים, נציגי חברת אריאל והאצטדיון, שם סוכם בין היתר כי אירועים מסוג זה יעברו בטרם יאושרו לבדיקה בלשכות הגר"ש עמאר והגר"א שטרן שיאשרו או יפסלו את קיומם.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב ששלחו בחודש האחרון רבני העיר ירושלים למנכ"ל חברת 'אריאל', החברה העירונית המחזיקה באצטדיון 'הארנה', בו הם מתריעים בפניו מפני קיום כנס מסיונרי בחג הסוכות תוך שהם דורשים לקבל את רשימת המרצים כדי למנוע השתתפות של מסיונרים.

תחת הכותרת "הנדון: כנס השגרירות הנוצרית בסוכות ב'ארנה'", כותבים שני הרבנים, "בהתאם לסיכומים שהוחלט עליהם בזמנו בלשכת ראש העיר הננו מבקשים בזה להפנות את תשומת לבך לתוכנית של הכנס הנדון".

כנס החירום בלשכת ברקת (צילום: באדיבות המצלם)

"כנס זה נערך כבר עשרות שנים בבנייני האומה ושם אכן לא היתה שום פעילות מיסיונרית", כותבים הרבנים, "לעומת זאת, בשנה שעברה הכנס התקיים ב'ארנה' וכאן היתה לצערנו פעילות פסולה כזו בנוכחות גדולה של חיילי צה"ל".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי "כפי שנודע לנו, גם השנה תהיה נוכחות של חיילים ואנו מצפים מכם לקיים את ההבטחה שלא תהא שום פעילות מיסיונרית במקום".

"כדי לוודא זאת, צריך לקבל את רשימת המרצים כבר עכשיו כדי שאפשר יהא למנוע מראש השתתפות של מיסיונרים", כותבים הרבנים למנכ"ל 'אריאל'.

מכתב רבני העיר ירושלים

חבר מועצת העיר אריה קינג התערב בנושא ושיגר לראש העיר ניר ברקת מכתב בו הוא מבקש לקיים את ההסכם עם רבני העיר: "בנוכחותי התקיימה פגישה עם הרב שלמה עמאר שליט"א, מר ציון תורג'מן ומר מוטי גמיש ובפגישה זו התחייבו האחרונים, שלא לאפשר כל פעילות נוצרית מיסיונרית בנכסי "אריאל" ועל מנת שלא יטעו בשיקול דעתם, התחייבו להביא לרבני העיר את תוכן הכנסים המועדים לפורענות, לבדיקת התוכן וזאת על מנת לוודא שאין תכנים מיסיונרים".

"אתה ראש העיר מכהן כיו"ר "אריאל" ואני מבקשך להיכנס לעובי הקורה, בטרם הנושא יצא מכלל שליטה, כפי שקרה במקרים הקודמים", כותב קינג, "אני בטוח שכפי שהתחייבת לרבני העיר, אתה תגלה מעורבות במניעת פעילות שאינה עומדת בהתחייבות שנמסרה לרבני העיר".

בסיום המכתב הוא מדגיש: "יש עוד זמן לתקן / לבטל, אני מבקשך לעמוד על המשמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר