ההקלטות נחשפות

אהוד ברק: "נתניהו התנגד לשחרור גלעד שליט, ישבתי עליו"

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ממשיך לעורר סערות עם הקלטות שנחשפו לאחרונה. כעת, ברק טוען כי ראש הממשלה נתניהו התנגד נחרצות לעסקת שליט: "ישבתי עליו חודשים" (אקטואליה, בארץ)

ברק ונתניהו, ארכיון (צילום: אריאל חרמוני, לע"מ)

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ממשיך לעורר סערות במערכת הפוליטית בישראל, זאת עם חשיפת ההקלטות ב"חדשות 2", שנערכו במסגרת כתיבת הביוגרפיה "מלחמות חיי" מאת דני דור ואילן כפיר.

אז לאחר הסערה שעורר כשחשף מי התנגד לתקיפה באיראן, היום (שני) פורסמה הקלטה נוספת, הפעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועסקת גלעד שליט. "כמה שהוא התנגד לגלעד שליט ואני חודשים ישבתי עליו לעשות שני דברים: לעשות גלעד שליט ומיד אחר כך לקבל באוויר בממשלה שנמצאת בכנסת את ועדת שמגר. בסוף הוא השתכנע שהוא צריך לשחרר את שליט ולא השתכנע לעשות את ההמשך המתבקש, וכך הוא מצא את עצמו שנחטפו שלושת הילדים אז...".

"ביבי נחלץ לפעולה ממש ומגלה צד פחות אלגנטי, פחות של שליטה עצמית, פחות יפה, כשהוא במצוקה אישית סביב משהו" אמר ברק והוסיף על טקס קבלת הפנים לגלעד שליט, אבל שמה הוא גם כן... היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה ממש... הרצון הזה, החשיבות העליונה הזאת, יצרו איזה שלושה מעגלים... זה התקיים בתוך בסיס של חיל אוויר שבסוף אני אחראי עליו מטעם הממשלה ובאופן נורמלי מי שהיה צריך לארגן את הטקס הזה זה איש טכני מהמטכ"ל".

שחרור גלעד שליט (ארכיון: ערוץ 10)

לדבריו, "פה היה איזה מין דבר זה. לשכת ראש הממשלה שלחה צוותים לארגן את זה והכל היה מכוון לדבר אחד: לזה שהתמונה שתהיה, התמונה הראשונה כשהילד הזה יורד, היא תהיה רק עם ביבי בפריים. ואם הייתי מקשיב להוראות הליטרליות של הצוות הזה - יכול להיות שבכלל שר הביטחון לא היה יכול לגשת, להגיע לשם, עד שביבי לא יגמור לדבר איתו".

"האינטנסיביות הזאת, יש בה משהו של שתי קצוות שישנן בתוך האישיות שלו, שזה חולשה, זה יכול ללכת לפינות ילדותיות בהשגת איזה דבר רגעי. אצל ביבי יש תחושה חזקה מאוד שבאמת התמונה, המילה, יותר חשובה מהמעשה בעצם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הגיע הזמן להפסיק את הדיבורים חסרי האחריות בעניינים הקשורים בביטחון המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לפעול באחריות ובתקיפות למען בטחון ישראל ואזרחיה, לא טומן את ראשו בחול, מצביע על הסכנות והאיומים כפי שהם ופועל בנחישות ובהחלטיות בדיוק כפי שעשה רק לפני מספר ימים בסוריה וכפי שעשה בעשרות החלטות ומבצעים שחלקם סמויים מעיני הציבור וטוב שכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר