פרסום ראשון

משרד החינוך: סמינר 'הישן' חייב לקבל את 21 הבנות ששובצו

התפתחות משמעותית בסוגיית הסמינרים: משרד החינוך הודיע כי סמינר "הישן" בירושלים חייב לקבל 21 בנות, רובן ספרדיות, ששובצו אליו על ידי העירייה. מה יקרה אם מנהל הסמינר יתעקש? (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

שערוריית הסמינרים • חשיפת "כיכר השבת": משרד החינוך הכריע הערב (שני) כי סמינר 'הישן' בירושלים חייב לקבל את 21 הבנות, רובן ספרדיות, ששובצו על ידי מחלקת החינוך החרדי בעיריית בירושלים. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר כינוס ודיון בוועדת הערר שבמשרד החינוך, הוחלט כי מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין מחוייב לקבל את 21 הבנות ששובצו על ידי העירייה.

במקביל, מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים ויו"ר ש"ס המקומית צביקה כהן ממשיך במאבקו נגד הסמינרים שמסרבים לקבל בנות, רובן ספרדיות, ששובצו על ידי המחלקה שבראשותו. בין היתר, כהן פועל מול משרד החינוך בכדי להכריח את מנהלי הסמינרים לקבל את הבנות.

הסמינר המרכזי הוא 'הישן', מנהלו הרב ישראל לוין זומן בשבוע שעבר לשימוע בלשכתו של מנהל המחוז במשרד החינוך מאיר שמעוני, והערב כאמור הוחלט שלוין יחויב לקבל את הבנות. במידה והמנהל יסרב, אומרים במשרד החינוך, הוא יוזמן לשימוע נוסף לקראת פסילת הרישיון של המוסד, מה שישלול באופן אוטומטי את התקציבים של הסמינר.

סגן ראש העיר צביקה כהן אמר הערב בשיחה עם "כיכר השבת": "לא היה ביני לבין כל מוסד חינוכי בירושלים, ובפרט סמינר הישן - כיפופי ידיים או אפילו דברים הדומים לכך. אנחנו ביחד מסוכמים לסייע לבנות ירושלים".

"אני שמח מאוד שבשימוע שהיה במשרד החינוך, המשרד החליט שהבנות הללו ראויות לסמינר הישן. אני בטוח שבתהליך הזה יגבר השפיות על כל נושא אחר שלא יהיה בדרך. הבנות הללו יתקבלו ברצון בסמינר הישן אחרי החלטת סמינר הישן, אחרי שזמן רב הם המתינו לתשובה הזו".

אם הוא יסרב למרות זאת לקבל את הבנות?

"משרד החינוך יש לו את הכלים לסיים את הסאגה הזו כשהבנות נמצאות בתוך סמינר הישן. ברגע שזה עבר למשרד החינוך, זה נמצא בטיפולו של משרד החינוך".

כזכור, בשיחה עם "כיכר השבת" הכריז מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין: "אני קיבלתי הוראה מגדולי ישראל שבנות מתקבלות לסמינר אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר, הם לא מוכנים לשמוע שבנות נכנסו לא על ידי ועדת הקבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר