המאבק בסלולר

גדולי ישראל: נגד סמארטפונים תומכי SIM כשר

חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה בראשות מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי חתמו על מכתב מיוחד נגד שימוש במכשיר סלולר המוגדר כ"תומך כשר". נוסח המכתב המלא - בפנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן (צילום: יהודה פרקוביץ)

המלחמה בסלולר: חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי צפויים לפרסם מחר בעיתון "יתד נאמן" כרוז חריף כנגד המשתמשים במכשיר סלולר המוגדרים כ"תומכי כשר".

תחת הכותרת "דעת תורה אודות פריצת הגדר במכשירים המכונים תומך כשר" כותבים גדולי הדור: "כבר נודע ונתפרסם אודות החורבן הנורא שיש במכשירים האסורים אשר הובילו נפשות רבות לאובדן רוחני רחמנא ליצלן".

"והנה מזה עשר שנים שבהוראת גדולי הדור נתאגדו כל הציבור החרדי לדבר ה׳ לרכוש רק מכשירים מאושרים ע״י וועדת הרבנים לעניני תקשורת ועי זה ניצלו נפשות רבות מלרדת שאולה. אך היצר הרע השקט לא יוכל וחידש תחבולה למוטט ולהרוס את השמירה על בתינו על ידי התחכמות להתאים את המכשירים האסורים גם לכרטיס (סים) מאושר ולכנותו בשם ״תומך כשר״ וכן יש מבעלי החנויות שעושים חסימה קלושה ומציגים אותו ככשר".

"ומשנפרץ גדרם של הראשונים לקנות רק מכשירים מאושרים יש לצערינו שמשתמשים באופן האסור ומגיעים למכשולות חמורים ולב מי לא יכאב על בחורי חמד שנועדו לעלות בתורה ויראה ועתה התרחקו מדרך ה׳ ואיבדו את עולמם וקול זעקת הוריהם עולה עד לרקיע".

מכתב הרבנים

"ואף מי שאינו משתמש באופן האסור עליו לחוש מלפרוץ הגדר ולישא באחריות על הנופלים לבאר שחת וכאשר עומד על הפרק עניין זה שגורלנו וגורל צאצאינו תלוי בו הדבר פשוט שאין מקום כלל ועיקר לחשבונות של ריווח ממון וכיוצא בזה".

"וחובה על כל אחד לשמור על תקנת גדולי הדור ולקנות רק מכשירים מאושרים שהינם חתומים בחותמת אמיתית. ובהתקרב ימי הדין ישים כל אחד על ליבו כי ה׳ יתברך צופה ומביט ומביא במשפט על כל נעלם. ובזכות השמירה על נפש בנינו ועל קיום התורה והיהדות מפני המשחית הבא לנגוף יזכה כל אחד ואחד בכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומבורכת ויראה את כל צאצאיו הולכים בדרך הישר והטוב" חותמים גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר