למכירה ב-eBay: הטרקטור הראשון של ראה"מ המנוח אריאל שרון

חקלאי ישראלי מציע למכירה באתר המכירות eBay, את הטרקטור הראשון ששימש את ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. "כבוד להיות חלק מן השרשרת אשר משמרת את מורשתו של איש יקר" (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך eBay)

חדש באיביי - הטרקטור של שרון: ענקית הקמעונות ומכירות יד בשנייה, איביי, כבר רגילה למוכרים העושים שימוש בפלטפורמה שלה למכירת פריטים היסטוריים, לצד לא מעט פריטים ביזאריים. אך כעת גם מוכרים ישראלים מצטרפים לטרנד המכירות.

20 אלף דולרים - זה המחיר ההתחלתי אותו מציע ניר סדן, ישראלי מקיבוץ יעלה, עבור הטרקטור הראשון של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל, אריאל (אריק) שרון. המכירה הפומבית מתקיימת ברגעים אלה ממש ב-eBay.

הטרקטור מסוג "McCormick" שימש את שרון, בין השנים 1968-1974, בעבודתו בחוות השקמים, מקום מגוריו. לימים, כאשר נוכח שרון כי הטרקטור גדול ומהיר מדי לצרכיו, החליט למכרו ובשנת 1974 הועבר לבעלותו של חקלאי צ׳רקסי בשם קורקוס. בשנת 1990 הוצע הטרקטור למכירה פעם נוספת ונרכש על ידי ניר סדן, בעליו הנוכחי.

בשנת 2008, בזמן תקופת כהונתו כראש ממשלת ישראל, הוזמן שרון, רוה"מ דאז, להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה של הישוב נירית, שבגלבוע. ניר סדן, שהתגורר בסמוך ושמע על הטקס המתוכנן, דאג לכלול את הטרקטור בתערוכת הטרקטורים שהוצגה בטקס. עם תחילת האירוע ומיד כשעלה שרון לבמה, זיהה את הטרקטור ובדבריו כינה אותו "חברו הראשון".

לדברי ניר סדן, הבעלים של הטרקטור: "כבוד הוא לי להיות חלק מן השרשרת אשר משמרת את מורשתו של איש יקר וגדול זה אשר תרם כה רבות למדינת ישראל. בחרתי להציע את הטרקטור במכירה פומבית ב-eBay משום שהיא מאפשרת להגיע למספר עצום של אנשים, כך שהטרקטור יגיע לידיים טובות".

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל: "בכל רגע נתון מוצעים למכירה ב-eBay למעלה מ-850 מיליון פריטים. מעת לעת אנו מצליחים לאתר עסקאות יוצאות דופן והטרקטור הוא דוגמא מצוינת לכך. אני שמח שניר סדן בחר בפלטפורמה של eBay בכדי להציע למכירה את הטרקטור ואני משוכנע שהוא ימצא את דרכו אל הקונה המתאים ביותר עבורו".

אין זו הפעם הראשונה שנמכר ב-eBay פריט אספנות נדיר של אישי ציבור: בשנת 2014 נמכר במכירה פומבית ב-eBay סט סכו"ם 170 חלקים של בן גוריון ב- 40 אלף דולר וב-2012 נמכר במכירה פומבית ב-eBay פרטי לבוש של מלכת אנגליה ב- 18 אלף דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר