"ההסכם בזכותכם 'כיכר השבת'"

גבאי בית הכנסת חב"ד בבית שמש מדבר: "לא הייתה ברירה"

בנימין מנדלסון, גבאי בית הכנסת חב"ד בבית שמש שפונה, אומר בראיון ל"כיכר השבת", כי הם לא רצו לעבור על החוק, ובמשך שנה וחצי התפללו בביתו, אלא שלקראת ר"ה לא הייתה ברירה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חב"ד און ליין)

מתפללי בית הכנסת של חסידות חב"ד ברמת בית שמש ג' מרוצים מההסכם אליו הגיעו עם העירייה על הצבת הקראוון, אולם הם עדיין חוששים כי לבסוף בית הכנסת לא יוצב כפי שסוכם.

בהתאם לסיכום, ביממה הקרובה יפונה הקראוון שהוצב בשטח גינה ציבורית, ולא יוצב על שטח המיועד לבניית מוסדות ציבור או גינות בהתאם ל"מדיניות העירייה כלפי כל הקהילות ברמת בית שמש ג׳ ללא יוצא מן הכלל".

בימים הקרובים תתקיים ישיבה אצל ראש העיר משה אבוטבול, במטרה לזרז הקצאות מסודרות כחוק עבור כלל הקהילות בשכונה לרבות קהילת חב"ד.

הגבאי בנימין מנדלסון אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "ההסכם יהווה פתרון מצד אחד לקהילת חב"ד ומצד שני לא יתנגש במורכבויות שעומדת בהן העירייה".

"יש מורכבויות רבות מצד אחד בעירייה ומצד שני הן לא יכלו להוות סיבה שלא יהיה לנו בית כנסת. על זה נלחמנו כי אנחנו חייבים בית כנסת ועוד רגע ראש השנה ולא רצינו להתפלל בבית. ההסכם בזכותכם "כיכר השבת" ועמיתכם", הוסיף.

לטענת הגבאי, בקשתם לעירייה שתסדר להם מקום תפילה עלו בתוהו ולכן הם נאלצו להציב קראוון שלא כחוק. "דיברו איתנו במשך שנה וחצי אבל לא הגיעו לשלבים מעשיים. חבל שהיינו צריכים לצאת למאבק שבזכותו אני מקווה שכן יגיעו למעשים".

הוא מספר כי בית הכנסת היה קיים בביתו - מה שיצר שיח לא פשוט עם בניו. "במשך שנה וחצי בית הכנסת היה קיים אצלי בבית ובזמן הזה התחננו לעירייה שאנחנו רוצים מקום מסודר ולא להתפלל בבית פרטי שאדם חי בו ומגדל ילדים. הילדים אמרו לי 'אבא קח אותנו לבית כנסת' ולא היה לי לאיפה לקחת אותם".

"לא רציתי לעבור על החוק ובימים האחרונים החלטנו שאפילו שאנחנו אנשים שומרי החוק אבל במקרה הזה הגיעו מים עד נפש ואנחנו לא מסוגלים להישאר בבית פרטי ולכן הצבנו קרואן על שטח לא חוקי. זה נורא להיות עבריין בנייה אבל לא הייתה לנו ברירה. עשינו את זה בשביל להתפלל לקדוש ברוך הוא", הסביר את הצעד הלא חוקי שלבסוף הביא את הפתרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר