תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: "חשף מידע סודי"

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק סיפק מידע סודי לעורכי ספרו החדש וכעת עומד לשלם על כך ביוקר. איש שב"כ לשעבר הגיש תלונה במשטרה נגד ברק בטענה כי חשף מידע סודי (משטרה)

אהוד ברק (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים פורסמו ב"חדשות 2" מספר הקלטות של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, בו הוא נשמע מספר לעורכי הביוגרפיה שלו, "מלחמות חיי", מאת דני דור ואילן כפיר. בהקלטות נשמע ברק מספר לכאורה מידע חסוי בנוגע לאפשרות על תקיפה ישראלית באיראן.

כעת נראה כי ייתכן וברק ישלם על כך ביוקר. עו"ד איתן פלג, איש שב"כ לשעבר, הגיש אתמול (שני) תלונה במשטרה נגד ברק, זאת מאחר והוא חשף לכאורה מידע סודי. "אזרחי ישראל - הן אזרחים מן השורה, הן אנשים ממערכת הביטחון, הן משפטנים והן אנשי מדינה ופוליטיקאים - עומדים משתאים ונדהמים מהיקף המידע החסוי שלא לומר הסודי ביותר, שנמסר על ידי מר ברק למחברי הספר" נכתב בתלונה.

"לא יכולה להיות מחלוקת שעל פני הדברים יש במעשיו של ברק כדי לקיים, לכאורה לפחות, את היסוד העובדתי הנדרש בעבירות הללו" נמסר עוד בתלונה.

טרם ברור האם ברק אכן עבר על החוק בכך שמסר מידע, לכאורה סודי, בנוגע לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן, אך עם זאת, כנגד ברק כבר נשמעה ביקורת חריפה על כך שהוא משתמש במידע צבאי ומדיני חסוי בכדי לקדם את ענייניו הפרטיים.

כזכור, בהקלטות שפורסמו ב"חדשות 2", נשמע ברק מספר על הדיונים וההחלטות בנוגע לתקיפה באיראן. "ברגע המכריע בעצם התשובה של צה"ל הייתה שהיכולת שהצטברה לא עוברת את הסף שהרמטכ"ל יכול להגיד 'זה מבצע'. שנה אחר כך זה כבר הרמטכ"ל גנץ, הוא אמר 'יש יכולת, אתם יודעים את כל המגבלות, כל הדברים, כל הסיכונים'. ביבי, אני וליברמן תומכים בפעולה וגם בבשלות, בבשלות ללכת להציג את זה לשמינייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר