בית הדין לעבודה אישר את פיטורי פנחס כהן מעיריית ביתר עילית

לאחר הליך משפטי ממושך, בית הדין לעבודה אישר את פיטוריו של פנחס כהן מעיריית ביתר עילית וחייב אותו בהוצאות משפט. ראש העיר הודיע: "התשלום של כהן יועבר לבני ישיבות" (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית (צילום: ישראל ברדוגו)

לאחר מאבק משפטי ארוך, אישר היום (שלישי) בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את פיטוריו של פנחס כהן מעבודתו בעיריית ביתר עילית וחייב אותו בהוצאות משפט. את עיריית ביתר עילית ייצגו היועמ"ש עו"ד שחר בן עמי, עו"ד כוכבה חרס ועו"ד הילה יצחקי.

כזכור. לפני כשנה וחצי החליט ראש העיר מאיר רובינשטיין לפטר את כהן מתפקידו כאחראי על הנוער בעיר, זאת לטענת העירייה בשל "שורת מחדלים חמורים בטיפול בנוער, מחדלים שהביאו למצב קשה של הזנחה מתמשכת בקרב הנוער הנושר בביתר עילית".

בעקבות כך, טוענים בעירייה, ניהל כהן "מאבק אישי קשה ומכוער" יחד עם גורמי אופוזיציה נגד ראש העיר, "רצוף השמצות ותלונות שווא לכל גורמי השלטון במדינה, לצד תלונות נגד מוסדות החינוך בעיר, כולל מאבק תקשורתי רצוף השמצות, ניסיון להשבתת העירייה, ואף פשקווילים מכוערים נגד ראש העיר".

לדברי העירייה בביהמ"ש, "פנחס כהן שביקש תחילה את הגנת מבקר המדינה, נאחז בחוק חושפי שחיתויות, מבלי שהיה לכך כל בסיס. את תלונותיו למבקר המדינה משך זה מכבר, לאחר שלא נמצא להן בסיס. בבדיקות שנערכו, לא נמצא בתלונות דבר. מנגד, בעבודתו היו ליקויים רבים, ותלונותיו הרבות היו בליל טענות בעלמא".

העירייה האשימה: "התובע הפנה לעמותה שהקים, הוא הרוח החיה בה, בנו מנהל ובני משפחתו מועסקים בה – נערים ומשאבים עירוניים. זו עמותה שניזונה מכספי העירייה ומשאבי ציבור. הוא היה מעורב אישית בהעברת כספי עירייה לעמותה הזו, מה שמהווה ניגוד עניינים חמור".

בעירייה אמרו כי פנחס כהן אמנם ניסה לטעון כי אינו קשור לעמותה ממנה התפטר רשמית בשנת 2011, אך כפי שנטען בבית המשפט, "שמו הופיע על גבי מסמכי העמותה. הוא הרוח החיה בה, בנו מנהל העמותה ובני משפחתו מועסקים בה. כתובתה של העמותה הינה ביתו, והוא אף ביקש לאחרונה צו מניעה כנגד פינוי ממבנה עירוני בו פעלה העמותה, ושיקר שקר גס, כשהכחיש קשר משפחתי עם בנו ובתו שעבדו בעירייה ובעמותה במקביל".

בפסק הדין נאמר כי כהן סירב לקבל את הנחיותיו של ראש העיר לטפל בנוער הנושר, וכי זו הייתה הסיבה בעטיה החליט ראש העיר רובינשטיין על פיטוריו, "נוכח רצונו לקדם את הטיפול בנוער זה מחד, ואי-שיתוף הפעולה מצידו של כהן מאידך". בנוסף צוין, כי כהן החתים כרטיס בשעות בהן לא עבד וסירב לקבל הוראות ממעסיקיו.

השופט קבע כי עדותו של כהן "עשתה רושם לא מהימן, הרבה להתחמק משאלות לא נוחות ולטעון שאינו זוכר... עדותו של ראש העיר עשתה עלינו רושם מהימן. היא גם מתיישבת עם המסמכים שהוגשו. דבריו גם נתמכים בעדויות מהימנות". את פסק הדין חתם בית המשפט בחיובו של פנחס כהן בהוצאות משפט בסך 8,000 שקלים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין בירך על פסק הדין, ואמר, כי כעת "עלינו לעבוד קשה על מנת לתקן את הנזקים הקשים שפנחס כהן וחבריו יצרו לעיר, לנוער ולמוסדות החינוך והתורה - במהלך תקופה ארוכה. עברנו עלילות קשות, מוסדות החינוך בעיר ניזוקו, אני שמח שהאמת יצאה לאור".

רובינשטיין הודה גם ליועמ"ש של העירייה, עו"ד שחר בן עמי, עו"ד כוכבה חרס ועו"ד הילה יצחקי, ש"עמלו קשה ובמקצועיות על חשיפת האמת והסרת המסיכות מפניו של כהן, והודיע כי הכסף שחויב פנחס כהן לשלם לעירייה, יועבר למימון פעילות בין הזמנים והמתמידים עבור תלמידי הישיבות בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר