מפכ"ל חדש למשטרת ישראל

הירש: "זכות לפקד על המשטרה"; קצינים: "המינוי - אי אמון"

המפכ"ל המיועד תא"ל במיל' גל הירש התייצב מול העיתונאים מחוץ לביתו והתייחס להכרזה על מינויו לשוטר מספר 1: "אני מאוד נרגש". קצינים בכירים: "זה הבעת אי אמון במשטרה". צפו (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: צביקה טישלר - ynet. וידאו: אלי סגל - Ynet)

לאחר ההכרזה על מינוי איש צה"ל לתפקיד הכי בכיר במשטרת ישראל, הכרזה שהתקבלה בהלם בקרב צמרת המשטרה שם היו משוכנעים כי מי שימונה לתפקיד יבוא מקרב הקצונה הבכירה בארגון, המפכ"ל המיועד תא"ל במיל' גל הירש התייצב ול העיתונאים הרבים שצבאו על הכניסה לביתו והתייחס למינויו לתפקיד השוטר מספר 1.

"הבוקר הודיע לי השר לביטחון פנים גלעד ארדן על היותי המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. אני מאוד נרגש" אמר הירש. "משטרת ישראל היא גוף מוערך ואהוב מאוד. פעלתי רבות לצד המשטרה. אני מוקיר, מעריך ואוהב את המשרתים במשטרת ישראל".

הירש הוסיף, "תהיה לי זכות לפקד על משטרת ישראל לאחר שתהליך המינוי יעבור כהלכתו. אני משרת בצה"ל מגיל 14, תמיד אמרתי שאשרת את מדינת ישראל ואפעל להגנתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המינוי: "תת-אלוף במילואים גל הירש הוא לוחם וקצין ראוי ומוערך, שמילא שורה של תפקידי פיקוד בצה"ל והוביל את פקודיו אל שדה הקרב ואל מבצעים רבים, באומץ לב ויצירתיות. כמפכ"ל המשטרה המיועד הוא יצעיד קדימה את המשטרה אל מול האתגרים הניצבים בפניה, תוך חתירה מתמדת לשיפור ביטחונם האישי של אזרחי ישראל וחיזוק שלטון החוק".

מי שאחראי לדרמה הגדולה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הסביר הערב את החלטתו הדרמטית. לדבריו, "במשטרה יש בעיה של תרבות ארגונית, ואני חושב שלאדם מבחוץ יש סיכוי גדול יותר להצליח ולחולל שינוי. אני יודע שייקח לגל הירש יותר זמן ללמוד מאשר לאחרים".

ארדן הוסיף, "נכנסתי לתפקידי לפני שלושה חודשים והוטלה עליי משימה לבחור מפכ"ל חדש. לקחתי את העניין ברצינות תהומית. אני מבין את הטענות להתמשכות התהליך, אך כשהתבררה לי חומרת הבעיה ברמת התרבות הארגונית במשטרה, העדפתי למצות את התהליך".

כזכור, הערב, מיד עם ההכרזה הרשמית, הודיע מי שהיה המועמד המוביל לתפקיד, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, כי בכוונתו לפרוש מהמשטרה. בנוסף, קצינים בכירים במשטרה צוטטו כמי שאומרים כי מינוי איש מבחוץ לתפקיד המפכ"ל הוא הבעת אי אמון במשטרה, כאשר אחרים אף כינו את זה כ"יריקה בפרצוף של משטרת ישראל". ארדן התייחס לכך ואמר כי "הכעס של חלק מהניצבים ברור, אולם אין לזה שום קשר לאי אמון, אלא לשקלול סך הדרישות שראיתי לנכון"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר