בן 49 בפטירתו

ברוך דיין האמת: האדמו"ר מתולדות שמואל זצ"ל

בארה"ב נפטר הלילה האדמו"ר מתולדות שמואל, הרה"צ רבי זליג לייב טויסיג זצ"ל, בן 49 זאת לאחר מחלה קשה ממנה סבל בשנים האחרונות. "בני הקהילה שרויים פשוט בהלם ובצער כבד" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה במהלך הלילה (רביעי) הידיעה המצערת על פטירתו בטרם עת של האדמו"ר מתולדות שמואל, הרה"צ רבי זליג לייב טויסיג זצ"ל, בן 49 זאת לאחר מחלה קשה ממנה סבל בשנים האחרונות.

הרה"צ רבי זליג לייב טויסיג זצ"ל הינו בנו של אביו האדמו"ר רבי שמואל טויסיג שהיה ידוע כמחולל ישועות ולאחר הסתלקותו מילא את מקום אביו כממשיך הנהגת הקודש וכרב בית הכנסת בשכונת גבעת שאול בירושלים שם התגורר.

"מאז הסתלקותו של אביו, הרב טויסיג זצ"ל היה מנהיג הקהילה ביד רמה לכל דבר ועניין", מספר אחד המתפללים, "הוא היה מוסר שיעורים תמידין כסדרן, מנהל את סדרי התפילות ומחזק שבורי לב ונדכאים".

"בני הקהילה שרויים פשוט בהלם ובצער כבד", מספר תלמיד נוסף שהסתופף בצל רבו וכעת מדבר על השבר הגדול, "הוא היה מחזק יהודים מכל החוגים והעדות זאת במתק לשונו וידע לתת לכל אחד את התחושה הנעימה. אנשים היו נכנסים למעונו להתייעצות כשהם עצובים ותוהי דרך ויוצאים ממנו כשהם שמחים, שלוים ורגועים, חבל על דאבדין".

כאמור בשנה וחצי האחרונות חלה האדמו"ר ואושפז לעיתים דחופות כאשר החודשים האחרונים לאחר שהחמיר מצבו הרפואי עבר אף להתגורר בארה"ב על מנת להיות קרוב לבית החולים.

הלווייתו תצא הערב מבית המדרש תולדות שמואל ברחוב אלקבץ בשכונת גבעת שאול להר המנוחות בירושלים שם ייקבר לצד אביו הדגול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר