האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יוכנס היום לניתוח; מקורב תוקף: "נעשה פה רצח"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו צפוי לעבור היום ניתוח ארוך לטיפול במחלת הסרטן, ובריכוזי "שובה ישראל" יערכו יום צום ותפילה. מקורביו תוקפים הפרקליטות שעיכבה את הניתוח הדחוף (חרדים)

(צילום: Meged Guzani/POOL)

דריכות ב"שובה ישראל": היום (רביעי) צפוי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו להיכנס לניתוח דחוף וארוך בכדי לטפל במחלת הסרטן ממנה הוא סובל, ובריכוזי החסידות נערכים ליום של תפילה וצום.

הניתוח יתקיים בבית החולים קורנל במנהטן, על ידי אחד המנתחים הידועים בעולם פרופ' שר. יהודי בעל שם עולמי בתחום הסרטן הספציפי הזה.

אחד הגורמים הבכירים בקהילה, סיפר אמש על התחושות: "אנחנו בצער וביגון עמוק מאוד על המצב שאנו נמצאים כרגע בבריאות של כבוד הרב, עומדים ערב לפני ניתוח קשה ביותר בידיעה שהעניין התפשט והניתוח הוא לא הפתרון אלא רק התחלה של טיפולים קשים כואבים ומסוכנים אשר סופם לא נודע".

הגורם מספר כי "פרופ'' שר שלח מכתב ב-6 לאפריל וב-9 לאפריל וכתב שכבוד הרב אובחן במחלה, הוא כתב שקבע תאריך לניתוח ב-29 לאפריל, הוא כתב שחושש מאוד שכבוד הרב בגיל צעיר מאוד והסרטן רציני וצריך לטפל ולעשות הניתוח כמה שיותר מהר ושאסור לכבוד הרב לטוס עד אחרי הניתוח.

המקורב מוסיף, כי פרופ' שר, "אמר לנו שהניתוח קשה אך צריך מיד לעשות וכך הסרטן לא יתפשט וכבוד הרב לא יצטרך טיפולים ואחרי הניתוח וההחלמה הכל יגמר".

בשלב זה המקורב מטיח ביקורת חריפה בפרקליטות: "הפרקליטות ודר' לאופר (המומחה מטעם הפרקליטות), לקחו את החיים של הרב בידיים שלהם ובחוסר אחריות ובחוסר מקצועיות הביאו את חוות דעתו שכתב "במקרה שלפננו זה אין חשש לפגיעה גופנית כלשהו או להתפשטות הסרטן יתירה מכך הגישה המעודפת להמנע מהניתוח הרדיקלי לכריתת הערמונית ... היוצא מכך שאין דחיפות לטיפול בסרטן בשלב זה".

"אני רוצה לשאול" אומר הגורם בכאב ובזעם, "איך הסתמכו עליו? על פי מה קבע?, לא ראה את כבוד הרב ולא בדק את כבוד הרב ולא ידע את ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית וסתר את פרופ' שר שהוא לא עומד לידו ברמה המקצועית"

"אך התוצאה העגומה עכשיו היא שהמצב של כבוד הרב חמור מאוד, עכשיו אי אפשר להחזיר את הזמן אחורה, מי יחזיר לכבוד הרב את הבריאות, את האפשרות שהיתה לו לטפל בסרטן בזמן שהיה ניתן לרפא. מה שנעשה לנו, חוץ מהעוול הנורא הכללי, נעשה פה רצח לכבוד הרב, לקחו ממנו את הבריאות, מנעו ממנו לטפל בזמן שהיה אפשר לרפא".

המקורב מסיים את דבריו ומבקש: "בבקשה תתפללו עלינו. שהקב"ה ישלח רפואה שלמה לכבוד הרב".

גם אחת מעורכות דינו של הרב, מצטרפת לביקורת הקשה נגד הפרקליטות, לדבריה "המדינה ו״המומחה״ שלה שאפילו לא בדק פיזית את כבוד הרב ואפילו לא היו לו כל המסמכים הרפואיים הנדרשים לשם מתן חוות הדעת, באומץ ובאחריות בלתי נתפסת קובע נחרצות שמדובר ב״משהו קטן״ ושבכלל אין צורך לנתח, אז כל ההתעקשות והעמידה על הרגליים האחוריות והאכזריות הבלתי נתפסת הזאת, מובילים אותנו לתוצאות קשות מאוד מאוד".

כפי שדווח אמש, חלק מחסידי האדמו"ר ותלמידי חכמים, מאברכי ורבני הכוללים לצד הסמוכים על שולחן הקהילה, קיבלו על עצמם תענית לרפואת הרב ולהצלחת ההליכים הרפואיים. בכל ריכוזי הקהילה בארץ ובעולם, יתקיימו תפילות להצלחת הניתוח ולרפואת הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר