הקיצוץ ברבנות הצבאית

הרב רמי ראב"ד: "הקיצוץ יהרוג את הרבנות. לא יהיה משגיחים"

רב חייל האוויר לשעבר, סא"ל במיל' הרב רמי ראב"ד, מותח ביקורת על הקיצוץ המתוכנן ברבנות הצבאית וטוען כי הרבצ"ר מוותר על כל דבר. "אם מורידים בזה איך אתה יכול לדבר על גיוס חרדים?" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב רמי ראב"ד (צילום: דובר צה"ל)

קצינים בעבר ובהווה ברבנות הצבאית מותחים ביקורת נוקבת כנגד החלטת הרמטכ"ל לקצץ עד 25% בתקני הרבנות הצבאית ואומרים כי גיוס החרדים ייפגע.

בשיחה עם "כיכר השבת" תהה סגן-אלוף (במיל') ורב חיל האוויר לשעבר הרב רמי ראב"ד מדוע דווקא ברבנות החליט הרמטכ"ל לקצץ? "אני לא הייתי מופתע ששמעתי על כך, משום ששמעתי שהצבא צריך לקצץ אבל יש מקומות אחרים. כאשר לצבא חסר כסף, מדוע הרבנות הצבאית היא הכתובת? האם הדברים הכי מיותרים בצבא נעשים ברבנות?".

בדבריו רמז כי אם בראש מערכת הרבנות היה עומד אדם אחר ספק אם הקיצוץ היה יוצא לדרך. "אני לא מופתע כי בכל דבר שדרשו מהרב הראשי לוותר הוא וויתר ולא חסרות דוגמאות כמו בנושא השמיטה".

הרב שתחתיו היו לא מעט קצינים וחיילים מסביר שהקיצוץ יפגע בכשרות. "ישנם לא מעט גופים משומנים בצבא שהתקציב שלהם גדול ואפשר להוריד מהם כסף. הרבנות הצבאית זהו גוף כל כך דל שהקיצוץ יכול להרוג אותו ואתן לכך דוגמה: לכל מטבח בצבא יש שני משגיחים שכל אחד עובד שבוע שבוע, זאת אומרת שאם מקצצים ברבע מהתקנים לא יהיה משגיח אחד פעם בחודש".

"אם אתה מוריד בזה איך אתה יכול לדבר על גיוס חרדים?", תהה והוסיף, "לרבנות הצבאית אין שום קשר לגיוס החרדים. בכל הנושא של הגיוס כאשר הייתה בעיה לבחור חרדי בגיוס לא היה לו למי לפנות ברבנות".

הקיצוץ ברבנות הצבאית הינו כחלק מתוכנית התייעלות של הרמטכ"ל. כמו כן, הוחלט לקצץ עד 25% מחיל החינוך של צה"ל כאשר רוב הקיצוץ יעשה באנשי הקבע שבחיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר