שערורייה בתל אביב

חנות במתחם שרונה נקנסה כי סגרה בשבת: "מקווה שיתעשתו ויבינו לכבד"

חנות 'הנריס' השוכנת במתחם שרונה בתל אביב, נקנסה ב-3,500 שקל, רק בגלל שסגרה בשבת. מנכ"ל הרשת ל'כיכר השבת': 'מקווה שיתעשתו ויבינו שבישראל צריך לכבד אחד את הרצונות של השני' (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתחם שרונה (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

בירושלים קונסים על חילול שבת, בתל אביב על שמירת שבת: במתחם שרונה בתל אביב העסקים פתוחים בשבת, אך מקום אחד - "הנריס", סוגר את שעריו בשבת ומשלם על כך קנס בסך אלפי שקלים.

רמי בר לב מנכ"ל רשת הנריס, אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "בינתיים קיבלתי קנס אחד בסך 3,500 שקל משום שהעסק סגור בשבת. זהו מתחם הפעיל גם בשבת והזכיין שלנו החליט לסגור את המקום בשבת אך זה לא בא בטוב עם החוזה שחתמנו וקיבלנו קנס על כך".

"אני לא שוקל לסגור את הרשת. אני מקווה שמישהו יתעשת שם ויבין שבמדינת ישראל צריך לכבד אחד את הרצונות של השני. הדתיים את החילונים וכן להפך".

בר לב אינו איש דתי ובכל זאת החליט שהמקום יהיה סגור בשבת. "מה שמוביל לכך הוא שהרשת פרוסה ברחבי הארץ וחלק מהמקומות סגורים וחלק פתוחים וכל פעם זה נתון לשיקולו של המפעיל וכאן הוא רוצה לשמור את השבת וזוהי זכותו".

סיוון רהב מאיר מערוץ 2 ציטטה בכירים במתחם "שרונה" שאמרו בתגובה כי "המקום פועל שבעה ימים בשבוע והשוכר התחייב לכך ולא קיבל אישור חריג. הוא מפר חוזה".

על כך השיב המנכ"ל: "הטענה היא שבמעמד חתימת החוזה הערתי את תשומת ליבם שיש לי עסקים כשרים באזור ואמרתי שזה לא יעשה טוב לסניף שיעבוד בשבת ויכול להיות שנזדקק לכשרות, ואמרו כי המתווה הוא שהמתחם יעבוד בשבת, אך בהמשך נסדר את זה".

גם בציבור החילוני מתקוממים נגד ההחלטה השערורייתית. חבר מועצת העיר תל אביב מטעם מר"צ, מיקי גיצין, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "המציאות בה גורם מסחרי מנצל את כוחו ומכריח אדם לעבוד בשבת בניגוד לתפיסת עולמו ואמנותו היא שערורייתית. לא יעלה על הדעת שיכפו אפילו על אדם אחד לעבוד ביום המנוחה. הדבר לא הוגן לא מבחינת עקרונות חופש הדת ולא מבחינת עקרונות חופש העיסוק".

גיצין הבהיר כי בכוונתם לפנות לחברה בדרישה לבטל את החלטתה, "בכוונתנו חברי מועצה מכל סיעות מועצת העיר לפנות לגינדי ולבקש ממנו להפסיק את הדבר המגונה הזה"

בעקבות ההחלטה, המועצה הדתית בתל אביב שיגרה מכתב להנהלת חברת "גינדי החזקות", המפעילה את מתחם שרונה ובו ביקרה את ההחלטה למתן הקנס.

מכתב המועצה הדתית (צילום: כיכר השבת)

יו"ר המועצה אלדד מזרחי כתב לבעלים כי הוא קורא להם לחזור בהם. "נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3000 ש"ח על כל שבת שחנותו סגורה".

"מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה - אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו", הוסיף.

הסערה החלה בעקבות פוסט בפייסבוק שהעלתה גולשת, שביקרה במתחם ובשיחה עם הבעלים הוא סיפר על השערורייה. "במלך טיול במתחם שרונה נתקלנו לפתע בחנות של הנרי'ס", סיפרה. "אחת מהבודדות במתחם שתעודת הכשרות מעטרת אותה. מופתעת מאוד, אני מרימה את קולי בעודי חולפת על פני החנות ואומרת לבעל המקום המשרת את הקלוחות "צדיק בסדום!".

"בעל המקום מחייך, אומר תודה, אבל מלמלמל משהו על קנס שאני לא ממש מבינה. אני מתקרבת, ונוצרה שיחה ביני ובינו, כאשר במהלך השיחה אני מבינה שכיוון והוא כשר ולא פותח בשישי שבת את המקום, מידי שבוע הוא מקבל קנס של קרוב ל-3,500 שקלים וזאת כיוון שהוא מסרב לפתוח את המקום שלו בשישי שבת", הוסיפה.

הגולשת הוסיפה: "אני לא מבינה גדולה בחוקים ותקנות אבל המעשה הזה הוא מעשה שפל, לא מוסרי וכואב לי באופן אישי שפרנסתו של אדם נלקחת ממנו ולא בצדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר