תמונת מצב

שבוע לסגירת קווי הנייעס: הצנתוקים פסקו, עשרות עובדים פוטרו

שבוע לסגירת קווי הנייעס ובעלי המספרים הכשרים נושמים לרווחה אחרי שתופעת ההטרדות מקווי הנייעס המסחריים פסקו לגמרי. בעלי הקווים לעומת זאת ממש לא נושמים לרווחה כשרובם נסגרו, ומי ששרדו לבינתיים - צמצמו דרמטית את היקף ההפעלה.

בני סלומון | כיכר השבת |
קוו נייעס (צילום: כיכר השבת)

שבוע לסגירת קווי הנייעס - בעלי הקווים הכשרים נושמים לרווחה, מפעילי הקווים פחות: כשבוע לאחר שנכנסה לתוקפה הוראת משרד התקשורת המורה על סגירת קווי הפרימיום בתעריף רגיל העושים שימוש בקווים סלולריים, השינויים מורגשים בשטח.

בשבוע האחרון פסקה כמעט לגמרי תופעת ה"צינתוקים" המטרידה ממנה סבלו עשרות אלפי משתמשי סלולר בישראל, בעיקר חרדים העושים שימוש בקווי טלפון מהקומות הכשרות. למעשה, קווי הנייעס חדלו לחלוטין מלעשות שימוש במה שכונה "קמפיין צינתוקים".

לעומת קווי הנייעס, מדווחים מספר משתמשים חרדים כי קווים חרדים אחרים המשיכו לצנתק גם בשבוע האחרון. מי שעדיין עושה שימוש בשיטה זו הם בעיקר מוסדות המנסים לגייס תרומות, מה שחושף אותם לתביעות בגין עבירה על "חוק הספאם".

גורמים המעורים בנושא אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי כיום מרבית הקווים נסגרו או צומצמו במידה דרמטית. "הקווים הקטנים שניצלו את דמי הקישוריות וקיבלו עד 3 אגורות לדקת שיחה, נסגרו. ואילו הגדולים צומצמו במידה רבה כשרוב מכריע של עובדי קווי הנייעס פוטרו. חלק מהקווים ששרדו מוזגו על מנת לחסוך בעלויות".

הגורם הסביר כי בכל מקרה, כיום אין כל היגיון כלכלי בהפעלת קווי נייעס על קווי טלפון נייחים והקווים ששרדו מקווים כי יבוצעו שיחות גם למספרי הפרימיום (1900) אליהם הם אמורים לעבור בקרוב. אלא שקווי הפרימיום חסומים לגמרי בטלפונים הכשרים, מה שיפגע במידה רבה בהצלחת הקווים ולמעשה מאיים על סגירתם של הקווים המסחריים.

מי שלמרות הכל שורד הם הקווים הלכאורה פוליטיים שמופעלים על בעיקר על ידי גורמים שונים המעורבים בסכסוך הליטאי בכלל, ובסכסוך בין פלג ה"שונאים" לפלג ה"מחבלים" בישיבת פוניבז'. קווים אלו מופעלים מסיבות אידיאולוגיות וממומנים על ידי גורמים הקשורים לסכסוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר