ב"שרונה" התקפלו: יבוטל הקנס לשומרי שבת

לאחר מחאה ציבורית נגד ההחלטה לקנוס עסק שסירב לפתוח את שעריו ביום שבת, הודיעו ב"שרונה מרקט" כי "מתוך אחריות ציבורית הוחלט לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות לבירור" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מתחם שרונה (צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90)

הנהלת מתחם "שרונה מרקט" הודיעה הצהריים (רביעי) כי תבטל את הקנס נגד רשת הנרי'ס שסירבה לפתוח את בית הקפה שלה בשבת. "מתוך אחריות ציבורית החליטה ההנהלה לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה" אמרו ב"שרונה".

בגינדי החזקות אמרו כי "בעלי רשת הנרי'ס הפר התחייבות ברורה שעליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה. יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עימם".

זכיין הנרי'ס הגיב בשיחה ל-ynet על ההחלטה לבטל את הקנס ואמר כי "אנחנו לא במאבק עם גינדי, אין לנו שום עניין במאבקים כוחניים. אנחנו רוצים שהמתחם יצליח לא פחות מהם. אני שמח שזו ההחלטה שלהם, ומקווה שבזה הסיפור ייסגר".

כזכור, הבוקר פורסם כי במתחם החליטו לקנוס את רשת הנרי'ס בסכום של אלפי שקלים, זאת בעקבות ההחלטה שלא לפתוח את הסניף במתחם ביום שבת. רמי בר לב מנכ"ל רשת הנריס, אמר מוקדם יותר בשיחה עם "כיכר השבת": "בינתיים קיבלתי קנס אחד בסך 3,500 שקל משום שהעסק סגור בשבת. זהו מתחם הפעיל גם בשבת והזכיין שלנו החליט לסגור את המקום בשבת אך זה לא בא בטוב עם החוזה שחתמנו וקיבלנו קנס על כך".

גם בציבור החילוני התקוממו נגד ההחלטה השערורייתית. חבר מועצת העיר תל אביב מטעם מר"צ, מיקי גיצין, אמר: "המציאות בה גורם מסחרי מנצל את כוחו ומכריח אדם לעבוד בשבת בניגוד לתפיסת עולמו ואמנותו היא שערורייתית. לא יעלה על הדעת שיכפו אפילו על אדם אחד לעבוד ביום המנוחה. הדבר לא הוגן לא מבחינת עקרונות חופש הדת ולא מבחינת עקרונות חופש העיסוק".

גיצין הבהיר כי בכוונתו לפנות לחברה בדרישה לבטל את החלטתה, "בכוונתנו חברי מועצה מכל סיעות מועצת העיר לפנות לגינדי ולבקש ממנו להפסיק את הדבר המגונה הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר